Å andra sidan

Keyes, Marian

| 2004

Marian Keyes nya bästsäljare utspelar sig i förlagsbranschen och handlar om tre kvinnor; den litterära agenten Jojo, författaren Lily och festfixaren Gemma. Humoristiskt och träffsäkert beskriver Keyes kvinnornas problem med mammor, kollegor och pojkvänner. Jojo Harvey är litterär agent, med en kropp som Jessica Rabbit och en knivskarp hjärna. Hon har siktet inställt på att bli delägare i agenturen men när en ny kollega dyker upp och kammar hem ett miljonkontrakt får hon problem. En av Jojos författare är Lily Wright. Hon har skrivit en tröstbok efter ett rånöverfall och boken blev en bästsäljare. Nu har Lily fått skrivkramp och börjar bli desperat. Hon har nämligen köpt ett drömhus åt sig och pojkvännen Anton. Gemma Hogan arbetar som festfixare. Hon var tidigare en av Lilys bästa vänner, tills den dagen då Lily stal hennes pojkvän Anton. Nu har Gemmas pappa träffat...

Eeva Hankvist

2018-06-25

PL *

2015-01-16

Jag försökte iallafall... Efter 100 sidor (och mer än 500 sidor kvar!) orkade jag inte hålla ut längre. Keyes är inget för mig.

2013-12-07

I november hade jag ett skräcktema, i alla fall var det väldigt mörkt och dystert, till och med lite för tungsint (vilket jag faktiskt inte trodde var möjligt). Då tänkte jag att en Marian Keyes kanske kunde få upp humöret lite. Det kunde den. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2013/12/a-andra-sidan-av-marian-keyes.html

Anna Karlsson

2013-06-23

Keyes kan vara lättsam underhållning, men den här är fruktansvärt tråkig och det är svårt att känna någon sympati för huvudpersonerna. Avslutade inte boken.

Anna

2012-05-19

Guuud så tråkig. mail som skickas hit och dit och alldeles för lång. Läste inte ens klart den

Sofies bokblogg

2010-09-19

Det var lite svårt att koncentrera sig på att lyssna, och jag snappade inte upp allt. Men en mysig chick-lit är det allt!

Annica Bark

2010-05-17

Kul kul kul. :D

Johanna Galenpanna

2009-12-18

En lättsam chick-littbok vars författare, i mitt tycke, är en av de bättre i genren. Keyes' böcker har ändå en substans som måååånga chick-littböcker inte har, även om hon inte är någon nobelpristagare. Men visst, det är förutsägbart och lite kletmysigt ibland.

Ciccis bokblogg

2009-07-27

Det är en rejäl tjock bok på 608 sidor, men väldigt lättläst. Den handlar om tre olika kvinnor och handlingen utspelar sig i färlagsvärlden i London. Boken tar upp en del "allvarliga" ämnen som att bäste vännen tar ens pojkvän, pappa träffar en yngre kvinna och lämnar mamma, att vara kär i en gift man m.m. Det hade kunnat vara en mycket sorglig coh deprimerande berättelse, men boken är skriven med en hel del humor, tack och lov!!! Allt i värsta Bridget Jones anda! En hyfsad bok men inte mer!