96 romaner för dig som fortfarande har bråttom

Lange, Henrik

| 2009

Äntligen kommer uppföljaren till Henrik Langes stora succé ”80 romaner för dig som har bråttom” från 2007. Han fortsätter att sammanfatta världshistoriens största litterära verk (och även några andra verk) och komprimera dem på ett lika effektivt som utsökt sätt: på en sida som består av fyra rutor. Henrik Lange lyckas inte bara förklara vad romanen handlar om på denna minimala yta, utan ger också begreppet ”Less is more” en verklig innebörd. Här får vi snabbversioner av klassiker som ”Dracula”, ”Liftarens guide till galaxen”, ”American Psycho”, ”Stad av glas”, ”Jurtjyrkogården”, ”En komikers uppväxt”, ”Låt den rätte kom in”, ”Grottbjörnens folk” ,

amanda sjöö

2013-07-04

UNderbar och träffsäker! Skrattade mig fördärvad. Beundransvärt hur man kan vara så kort och koncis och ändå få med andemeningen. Beskrivningen av På jakt efter den tid som flytt är min favorit men alla är underbara!

janne lindh

2011-11-17

Ska det här vara roligt?? Då måste jag helt sakna humor. Jag tycker att det mesta i boken är bara töntigt.

Lotta Berling

2011-01-09

Roligast är de serier där man själv har läst boken.

Ullis N

2011-01-08

Lite smårolig på sina ställen. Mest imponerad är jag över blandningen, det är verkligen från alla genrer.