84, Charing Cross Road

2020-01-27

Älskar den!

Annie Sundling

2013-11-21

Hände inte så mycket men varm och mysig!

Emma Johnsson

2013-10-16

Min bok innehåller även Hertiginnan av Bloomsbury Street. Den delen drar ner betyget något. Det enda som väcks hos mig är önskan att få göra en resa som Helenes.

Merja A

2012-04-05

Vilken jättehärlig brevroman! Min bok innehåller två delar. I den första finns brevväxlingen mellan Helene Hanff och en bokhandel i London, främst genom Frank Doel.
Uppföljaren handlar om författarens resa till England från USA efter det att Frank Doel har avlidit. Den delen tycker jag är bitvis tråkig och tjatig. Mitt betyg gäller endast " Brev till en bokhandel".

2012-02-17

Varm, ombonad med en lite småputtrig humor. Tyckte om den.

Petra Hansson

2011-08-06

Fantastisk! En bok som lär oss vikten av brevskrivandet.

Bissous .

2011-03-21

Den har ett fantastiskt slut och är lite mysig, men inte fantastisk. Bra, men inte superb.

2011-02-04

En fantastisk film OCH en fantastisk bok! En manusförfattare ser en annons i för en bokaffär i London. Hennes intresse för svårfunna böcker leder till en korrespondens med en försäljare i bokaffären.

Sixten Wimsey

2011-01-25

Jag läser den minst en gång om året...såg den som pjäs med Rosemary Leach i London, och filmen med Anne Bancroft går på TV ibland.

Marianne Bergkvist

2010-01-27

Det här är är av de många böcker? som jag läser om med jämna mellanrum. En riktigt feel-good-bok men ändå med lite melankoli och vemodighet.

Conny J

2009-07-27

Underbar bok! Ett måste att läsa för alla bokälskare!!!