50 genvägar till fettförbränning

Paulún, Fredrik

| 2011

Enkla råd för snabbare viktnedgång Råden i den här boken gör alla dieter effektivare. Oavsett om det är viktväktarna, LCHF eller isodieten du använder går viktminskningen snabbare när du följer dem. Självklart fungerar den även för dig som bara vill hålla lite extra koll på kilona. Fredrik Paulún avslöjar hur du med enkla medel kan öka din fettförbränning och energiförbrukning. Fredrik rekommenderar bara sätt som inte bryter ner dina muskler, och alla råd i boken är givetvis baserade på vetenskaplig forskning. Du väljer själv om du tar till dig ett, två, fem eller femtio tips. Ju fler desto större effekt. Genom att dricka några koppar te om dagen kan du ge din viktminskning en puff i rätt riktning. Kan det bli enklare? Du får alla tips du behöver och förklaring till hur och varför de fungerar. Ur boken · Kolhydrater som ökar din förbränning · Fettet som bränner fett · Minska i vikt med...

Maria Larsson

2012-07-12

Jag tycker mycket om innehållet i den här boken. Däremot är jag inte förtjust i titeln. Ordet "genvägar" tilltalar oftast den målgrupp människor som mest behöver se över sin hälsa och som just försöker hitta "genvägar" för att bränna fett. Gärna utan att behöva kliva upp ur soffan eller ändra sin kost.

Det fungerar inte så.

Hellre hade jag föredragit att Paulún kallat boken för "50 råd som kan bidra till ett lättare liv". Här förklarar nämligen Paulún - mycket skickligt - näringslära med ord som vi vanliga motionärer förstår. Vad vi behöver få i oss, hur mycket, varför och hur kost och träning påverkar oss (och vår förbränning). I denna djungel av dieter och trender är denna sakliga text en välsignelse.

Vi får lära oss vilka kryddor och drycker som kan sätta fart på fettförbränningen och hur man kan öka den genom bland annat morgonpromenader innan frukost, stryketräning, god sömn och genom att sluta stressa (mycket är sunt förnuft men kan inte påpekas tillräckligt).

En lärorik och intressant bok. Inte bara för dem som vill gå ner i vikt utan även dem som bara vill leva lite mer hälsosamt. Rekommenderas alla.

Maria Larsson

2012-07-12

Rekommenderar alla att ha den här boken hemma i sin bokhylla. Sunda råd och tips om hur man med enkla medel kan leva ett hälsosammare liv.