4.50 från Paddington

Christie, Agatha

| 1980

emmakicki

2020-04-27

Gillade den här! En av de bättre Christieböckerna jag läst. Kan inte sätta fingret på vad det är men det var en listigt berättelse och definitivt annorlunda.

2016-10-18

Åter igen en spännande och mysig deckare med fina Miss Marple! Stark 4:a!

Detta är en riktig klassiker precis som en Agatha Christie ska vara med ett intressant persongalleri och en verklig klurig mordgåta. Den har också min absoluta favorit Miss Marple. Jag har givetvis sett filmerna flera gånger men ändå lyckas jag aldrig lösa gåtan. Det har väl inte undgått någon att jag gillar Christies böcker så det blir givetvis full pott.

Lilian Lidforss

2015-05-06

Underbar!

2013-10-19

Trevlig läsning!

Pia Stendahl

2010-09-30

En typisk Agatha Christie bok får man väl säga. Nu är det verkligen länge sedan jag läste någon av hennes böcker (jag var väl i tolvårsåldern tror jag) men jag känner verkligen igen mig.

Språket är enkelt och flyter på bra. Det är lite lagom ålderdomligt vilket skapar en trovärdighet.

Boken sätter fart direkt men dess värre tappar den tempot emellan åt. Karaktärerna känns lite stela och tillknäppta. Det är inget som stör utan det känns som ett medvetet val för att förstärka tidseran och sterotypen av personer från den engelska landsbyggden.

www.bokbrus.se kan du läsa fler ljudboksrecensioner.
/Pia