39års krisen

Green, Jane

| 2008

Gammal vänskap rostar aldrig! Holly Mac har en framgångsrik man, ett vackert hem och två underbara barn. Men om du tror att hon lever det perfekta livet, då tror du väldigt fel ... När Hollys första kärlek Tom omkommer i en fruktansvärd terrorattack ställs hennes liv på ända. På ytan tycks hon leva det perfekta livet men hon har alltid känt en saknad efter något mera. En saknad efter en själsfrände så som Tom hade varit. För att sörja och minnas Tom bjuder Holly in sitt gamla kompisgäng sedan skoltiden på middag. De hade alla varit goda vänner med Tom men i takt med att åren gått har kontakten mellan dem blivit allt mer sporadisk. Det blir en kväll som, med hjälp av mycket vin, får dem att inse att deras vänskap fortfarande består. De upptäcker också att trots att de alla har sina egna problem att bekämpa står de inför ett gemensamt öde: om ett år fyller de 40 och om livet någongång ska ta...

Sabina T

2012-11-29

Inte alls lika bra som hennes tidigare böcker. Långtråkig och man undrar när berättelsen ska börja.

Ullis N

2011-04-25

Nja, t o m för en underhållningsroman blev den lite väl klyshig.

Maria Sundin

2011-03-03

gudars vilken skitbok, men det var det enda jag orkade göra igår efter magsjukan. men läs den endast i nödfall. den är inte ens rolig.

kristina johansson

2010-05-30

Klyschig bok med tråkig handling...lägger den åt sidan efter att ha läst hälften. Kanske återupptar jag den..kanske inte.

Anette B

2010-02-05

3+ vill jag ge denna bok. Igenkänningsfaktor både här och där. Trots sina sorgliga delar var det en mysbok

Anna Hallqvist

2009-10-12

Livet tar vändningar ibland. Det kan gå väldigt fort. Och ibland behöver man inspireras för att våga skapa förändring. Här är det en sorglig händelse som ändå skapar bra förändringar i många människors liv, som tvingar människor att tänka efter och ta för sig i den riktning man vill.
Lite klyschig (som chick-lit ofta är och kanske ska vara) med en aningens känsla av Harlequin-novell i vissa romantiska skeden är vad som drar ner betyget för mig. Men i stort är jag glad att jag läste den, för den hjälper upp min tro på genren. Ni som följer mig vet ju att jag har svårt för denna sorts böcker men vill hitta guldkorn och provar en del för den sakens skull. Jag vill ju vara en all-ätare. För mig är den alltså en bra chick-lit, bättre än de flesta.