Den tredje och avslutande delen i Bellman noir-trilogin.Likt ett skadskjutet djur stryker Tycho Ceton runt i staden mellan broarna, medan han filar på en plan för att återta den glans han förlorat. Han ska ställa till med ett spektakel mer häpnadsväckande, mer hänförande och mer avgrundsdjupt vidrigt än något som dittills skådats i detta vidunderliga och vedervärdiga Stockholm.Den som satt sig i sinne att stoppa honom är Emil Winge. Men denne känner hur stödet för hans jakt börjar tryta. De paranoida myndigheterna har viktigare saker att ägna sig åt, och hans vapendragare Mickel Cardell är upptagen av en egen jakt efter Anna Stina Knapp, som försvunnit efter hennes båda barns död.

Bokdjungeln

2023-01-11

Det tog väldigt lång tid för mig att komma in i boken. Att det inte hände något förrän ganska många sidor in hjälpte inte direkt. För mig var detta den sämre av de böckerna i serien. Min favorit är definitivt den första. Har du inte läst den så gör det! Den är dock inget för den som är äckelmagad.
Språket i denna bok fortsätter vara i samma anda som de två tidigare böckerna och det är så klart ett plus.
Men annars upplevde jag som sagt inte att det hände så mycket som jag hade önskat. Men en helt ok bok som jag tycker bör läsas, om en läst de två första böckerna.

Karin Andersson

2022-06-30

Bra och välskriven.

Lotta Strandberg

2022-03-27

Älskar dessa böcker! Fortfarande är den första bäst, formen kändes då så ny och spännande. Fortfarande fascinerande, bra språk, otäck med humor. Lyssnade på den här, bra inläst.

J LJ

2022-02-23

Tyvärr ganska långt från lika gripande, intressant och spännande som de två föregångarna.

Sofia

2022-02-06

Svårbegriplig. Språket svårare än i de tidigare och det hände liksom ingenting

Katarina Strid

2022-01-06

Tredje och avslutande delen. Jag tycker språket är väldigt bra och unikt och passar till tidsepoken. Men språket blir nästan överordnat handlingen känns det som ibland, det blir faktiskt lite svårt att se igenom vad som egentligen händer. Och delar av handlingen är svåra att greppa. Men jag gillar Mickel och Anna Stina. Svag fyra.

Å

År 4 Ekhagsskolan