Den tredje och avslutande delen i Bellman noir-trilogin.Likt ett skadskjutet djur stryker Tycho Ceton runt i staden mellan broarna, medan han filar på en plan för att återta den glans han förlorat. Han ska ställa till med ett spektakel mer häpnadsväckande, mer hänförande och mer avgrundsdjupt vidrigt än något som dittills skådats i detta vidunderliga och vedervärdiga Stockholm.Den som satt sig i sinne att stoppa honom är Emil Winge. Men denne känner hur stödet för hans jakt börjar tryta. De paranoida myndigheterna har viktigare saker att ägna sig åt, och hans vapendragare Mickel Cardell är upptagen av en egen jakt efter Anna Stina Knapp, som försvunnit efter hennes båda barns död.

Tredje och avslutande delen. Jag tycker språket är väldigt bra och unikt och passar till tidsepoken. Men språket blir nästan överordnat handlingen känns det som ibland, det blir faktiskt lite svårt att se igenom vad som egentligen händer. Och delar av handlingen är svåra att greppa. Men jag gillar Mickel och Anna Stina. Svag fyra.

Å

År 4 Ekhagsskolan