13-Storey Treehouse

Griffiths, Andy

| 2015

Laugh-out-loud adventures in the wackiest treehouse ever! The first in a highly illustrated series for fans of Diary of a Wimpy Kid and Barry Loser.

4A, Almunge skola

2021-12-17

Den var lättläst den var rolig humorrik.

Den var bra

Den var bra

Balltorpsskolan 4A

2021-11-25

Det är 2 killar och en tjej. Dom 2 killarna heter Terry och Andy. Tjejen heter Jill. Och sen så finns det en kille som heter professor stor näsa. Och om ni undrar varför han heter stor näsa så har han en stor näsa. Men Jill har många djur! Och Jill gillar sin katt mest. Och Terry och Andy har en träkoja som har 13 våningar. Och en gång så pratade professor stor näsa med Terry och Andy. Och Terry och Andy skulle göra en bok på inte så lång tid. så Terry och Andy började skriva. Och Andy skrev bara det var en gång.

Den var väldigt roligt och galen

Den var väldigt roligt och galen

Den har boken var fantastiskt rolig! Den handlade om Andy och Terry som inte levde som vanligt, dom har många problem. Jag rekommenderar den från 7 år och för dom som gillar humor.

supeeer bra och och rolig

4B_Tegelhagen

2021-11-22

Den här boken är väldigt fantasifull och den är väldigt bra för dom som gillar att läsa om fantasi den handlar om en kille som heter Terry och Andy som bor i en trädkoja med 13 våningar om just du vill läsa den så håll i hatten för nu kör vi.

den var rolig .super bra den hade bra humor

Jag rekommenderar den för folk som gillar komedi och det är roliga böcker. Den är lättläst och rolig. Jag gillar när Terry gör något galet och roligt som när han målade katten Fluffy till en kanariefågel och den flög faktiskt. Terry är med sin kompis Andy i sin och Andys trädkoja med 13 våningar.

Den handlar om två killar som bor i en trädkoja med 13 våningar. De får många problem! Jag tycker den förtjänar 3/10 poäng för problemen gick snabbt att lösa och det var inte så roliga problem./Klara

Å

År 4 Ekhagsskolan

2021-10-26

Beskriv huvudpersonen:Andy och Terry är bästa vänner och bor i en trädkoja med 13 våningar och är kompis med deras djur älskande granne Jill.

När och var utspelar sig handlingen: I deras trädkoja.

Vilken genre passar boken in i? (fantasy, äventyr, skräck, humor, deckare, vänskap, kärlek, sport, fakta):Fantsy, humor och vänskap.

Beskriv!
Berätta vad boken handlar om. Fokusera på bokens problem (det som händer). Avslöja inte slutet: Andy och Terry stöter på en sjöjungfru som egentligen är ett sjöodjur, blir attackerade av apor och glömmer bli färdiga med sin bok.

Gissa!
Kom på en fortsättning till boken: Vår trädkoja med 26 våningar.

Rapportera!
Nya ord jag har lärt mig:Inga

Betygsätt! (1-5 stjärnor)
Mitt betyg: Fem stjärnor

Boken var bra och för att den var lite tramsig ock väldig väldig VÄLDIG rolig,

Rekommenderar för dom som har läst 10 till 12 böcker. Jag tycker den är bra för att de ska göra en bok men Terry gör hela tiden masa andra saker.

Roliga bilder. Bra handling.

Den var jätte rolig och lite spännande.Boken var väldig spesiel.

rolig. spenande. konstig.

Boken handlar om Andy och Terry som måste hinna skriva en bok till Stornäsa, men de stöter på problem.

4a Bromstenskolan

2021-10-05

Bra

Den här boken handlar om att dom ska skriva en bok. Trädkojan hade pool, hajar i ett akvarium, en chocklad fontän, coola bubbel pool, Men istället för att använda det kläcker Terry ett par sjöapor men det blir inte som han hade tänkt sig. Det blev en sjöjungfru som sen blev ett monster. Monstret försökte döda Terry och Andy men dom sköt han med ett vapen som gjorde att han dog. Men Terry gjorde ett nytt försök med sjöaporna. Men det blev inte heller några sjöapor det blev vanliga apor. Skriven av Andy och Terry, jag rekommenderar den här boken för dom som gillar lättlästa böcker,

bra

Nytorpsskolan 4

2021-09-29

Perfekt med rolighet, boken var inte så spännande

BRA

Det handlar om att dom ska skriva en bok. Men sen så beställer Terry sjoapor men när han kläcker den första så var det inte en sjöapa. Det var en sjöjungfru. Då blir Terry och sjojungfrun kära och ska flytta. Men i självavärket så var det inte sjöjungfru det var ett vatten monster som tänkte döda Terry och sen äta honom. Men sen när han skulle kläcka dom andra sjöaporna så var dom inte häller sjöapor. Dom var riktiga apor och dom gjorde kaos i labratoriet.

En bok för dig som gillar lättlästa böcker och gillar roliga böcker!

4B_Tegelhagen

2021-09-21

väldigt myket bilder och lätläst

Råda skola åk 4

2021-09-21

Jag har läst Vår trädkoja med 13 våningar skriven av Andy Griffiths och Terry Denton. Huvudkaraktärerna är Terry och Andy, 2 killar i 10-12-årsåldern. De handlade om Terry och Andy som har byggt en stor trädkoja med många olika rum där de skriver böcker och hittar på galna ideer. Dem har många djur och robotar. Jag tyckte boken var bra för att den var rolig med mycket text och bilder.
Av Enar

boken var rolig. hanligen var bra men ganska konstig.

Teresia Kjellgren

2016-05-10

Lättläst och smårolig. 9-åringen älskar så det är bara att handla hem resten.

Sam Berling

2015-12-20

Oändligt bra och rolig! Man måste läsa den här boken - den är världens bästa bok!