11 nätter före jul

Fredriksson, Anna

David upptäcker till sin bestörtning att hans fru Erika skriver om deras äktenskap på en relationssajt ? och det är ingen vacker bild hon målar upp. Hon är så olycklig att allt tyder på att hon planerar att lämna honom på julafton! David har alltid drivit igenom sina egna livsdrömmar utan att vara lyhörd för henne, och familjelivet med två barn i förskoleåldern, pussel med arbetstider och vabbande, krävande chefer och stora jobbprojekt känns bara mer och mer pressande. Kommer hon ens stå ut de 11 dagar som är kvar fram till jul? David läser under växande förtvivlan och i ren desperation tar han kontakt via kommentarstråden under pseudonymen Rudolf. Kanske kan denne okände samtalspartner övertala henne att ändra sina planer? Anna Fredriksson har skrivit en julberättelse om hur livslång kärlek kan framstå som omöjligt men att räddningen i en grå och stressig vardag samtidigt kan komma från...

Sarah

2019-02-06

Kul med mailen fram o tillbaka, men man hade ju önskat att folk pratade med varandra ist. Men jag älskar lyckliga slut så den här får bra betyg. Men man måste läsa den på jul tycker jag för extra stämning med datumen

2018-12-31

Nja, lite besviken faktiskt. Om äktenskap och människors naitivitet ser ut så här så går nog världen under snart. Kan inte relatera alls, har inte sett fenomenet runt mig heller. Rätt platt

2018-12-29

Helt okej men lämnar inget djupare avtryck.

En tänkvärd och rolig bok. Intressant, rolig men även smärtsam. En rejäl tankeställare får man. Rekommenderas

2018-12-12

🎄⛄ SUPER BRA🤶🎅🎁