10 tips för att leva på din kreativitet

Kimselius, Kim M

| 2017

Drömmer du om att förvandla din kreativa hobby till ditt yrke? Eller undrar du om det överhuvudtaget går, trots vad folk i din omgivning säger? I den här boken får du handfasta råd av tre proffs, med sammanlagt 37 års erfarenhet av bokbranschen. Författaren Kim M. Kimselius, lektören Lennart Guldbrandsson och bokutgivningscoachen Kristina Svensson avslöjar de hemliga knepen för att kunna arbeta med det de älskar att göra. Hur får man en stadig inkomst? Vad är den viktigaste förutsättningen för att bli riktigt produktiv? Sagt om Kim: "Kim är en fanatisk förebild för alla blivande och varande författare." Sagt om Kristina: "Kristina är en pärla;erfaren, trevlig och dessutom mycket rolig." Sagt om Lennart: "Lennart skriver lättläst, underhållande och initierande om ämnet." Läs även författarnas första gemensamma bok: 10 misstag författare gör. 2:a boken i serien Tre Hattar.

Holger Wästlund

2017-10-28

Författartrion ”Tre hattar” som består av Lennart Guldbrandsson, Kim M. Kimselius och Kristina Svensson har nu kommit med sin andra handbok om skrivande. Den här gången handlar det om konsten att leva på sin kreativitet – något som vi alla som skriver vet är svårt. Trion, som tillsammans har 37 års erfarenhet av skrivande, formligen sprutar ut råd, tips och berättelser om vad som hänt i deras egna skrivarkarriärer. Råden är konkreta och beprövade. Jag fick flera idéer som jag inte tänkt på tidigare. Är du ny eller erfaren inom skrivargebitet så kan jag garantera att du hittar mycket matnyttigt i den här boken.

Ulla Adamsson

2017-10-21

Den här boken är nästan ett måste för alla kreativa själar där ute som har en dröm eller tanke på att kunna leva på sin hobby. Kim, Kristina och Lennart är tre begåvade och generösa människor som bjuder på en massa bra tips på ett roligt och engagerat sätt som lätt omvandlas till vilken kreativitet man än vill satsa på. Köp den!
Ulla Adamsson