We Were Liars

Lockhart, E

| 2014

#1 NEW YORK TIMES BESTSELLER - A modern, sophisticated suspense novel from National Book Award finalist, and Printz Award honoree E. Lockhart. Don't miss the #1 New York Times bestselling prequel, Family of Liars. A beautiful and distinguished family. A private island. A brilliant, damaged girl; a passionate, political boy. A group of four friends--the Liars--whose friendship turns destructive. A revolution. An accident. A secret. Lies upon lies. True love. The truth. Read it. And if anyone asks you how it ends, just LIE. "Thrilling, beautiful, and blisteringly smart, We Were Liars is utterly unforgettable." --John Green, #1 New York Times bestselling author of The Fault in Our Stars

sannareads

2022-04-13

This book really held the suspense throughout the whole story! I got this weird vibe throughout it and didn’t understand why until the very end.

The plot was without a doubt surprising and I didn’t expect it at all!

Even though I did like the writing, this story wasn’t my cup of tea. I can’t exactly explain why I didn’t love it or like it very much, I simply didn’t.

I will probably pick up another book from the author as I liked her way of writing!

Jenny A

2021-08-10

Det tog ett tag innan boken kom igång men när den väl gjorde det så gjorde den det med besked

Tilde Johnsson

2018-02-27

Jag tror aldrig att jag har gråtit såhär mycket till en bok förut. Den är så vacker och så hjärtslitande på samma gång. Det finns inte så mycket mer att säga än det. LÄS!

Anna Hedenstedt

2018-01-07

Trots att "kärnan" i boken var helt förutsägbar, nystades fler detaljer upp med tiden. Framför allt var det en vacker berättelse med ett vemodigt skimmer över sig. Och visst kom det tårar på slutet!

Nina Gustafsson

2016-09-14

Väldigt lättläst historia Om Cadence Sinclair som berättar om sin rika bakgrund och om sin femtonde sommar då en tragedi inträffade. Bra uppbyggs historia.

Felicia C

2016-08-28

Det här är förmodligen en av de värsta böckerna jag läst och dessa är mina anledningar:
1. Karaktärerna är inget jag gillar. Det finns inget om någon karaktär som gör boken speciell.
2. "Writing style". Det finns inget originellt med hennes "writing style".
3. Sättet den är skriven på. Det är som om vissa delar är där bara för att fylla ut mer utrymme.
4. Man får reda på allt vid slutet. Det gör då så att den här resan som huvudkaraktären tagit har varit helt och hållet onödig.
Om den nu var så dålig, varför två stjärnor? Jo, det var fortfarande en väldigt sorglig grej som hände (även om man hade kunnat stoppa den grejen om man bara bestämde sig för att tänka en sekund).

Malin H

2015-10-26

Åh språket! Så himla bra! Klass, etnicitet, tjusiga familjer, sprickor i kristallen och teenage love. Bra ingredienser. Bra utfört. Men lite besviken över slutet. För enkelt, och krångligt. Samtidigt.

2015-09-07

Snart sagt alla har väl läst den här boken. Och inte bara läst utan även tokhyllat, tokälskat och nästan allt tok-positivt ord. När den kom som pocket kunde jag inte längre stå emot så nu återstår bara det svåra att skriva något om en bok som allt redan är sagt om. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/09/kanske-ar-det-allt-du-behover-veta-av-e.html

2015-06-02

Trevlig läsning. Vad hade hänt? När vi får veta det blir jag snopen. Hade önskat mig en vuxenanalys. Vår berättare är ju trots allt bara 17.

Cadence har varit med om en olycka. Hon minns inte exakt vad som hände, eller vad som orsakade den, eller vilka som var med. Det hon har kvar är återkommande migränattacker, som håller i sig flera dagar i sträck och gör henne sängliggandes, helt utslagen. Ingen i familjen pratar om olyckan, och ingen av kompisarna som hon umgicks med den sommaren svarar på hennes mail. Eller på hennes frågor.

Allt skedde ute på hennes morfars ö, sommar femton. De var alla där ute, gruppen som de vuxna kallade för The Liars, och de tände eldar och badade nakna och grillade marshmallows och firade sommarlovet, precis som alla andra somrar. Tills något hände.

Sommar sjutton återvänder Cadence till ön. Hennes vänner ska också komma dit. Och Gat, hennes Gat. Fina, fina Gat som helt plötsligt har dragit sig undan och inte svarar när hon skriver till honom.

Såklart kommer mer och mer fram rörande olyckan. Ju fler dagar som går, desto fler pusselbitar kan Cady klistra upp ovanför sängen på väggen i huset Windemere.

[ När den sista pusselbiten faller på plats, gråter jag redan sedan länge. För mig löstes pusslet några kapitel tidigare än för Cadence, men det är först när det går upp för henne som tårarna strömmar. Det är ingen vacker gråt. Det är hulkande, snörvlande brölgråt som endast hålls tillbaka för att Pierre inte ska vakna i sängen bredvid. Slutet är så upprörande, sorgligt, ljuvligt. Känslostormande. Det följer med dig i dagar efteråt. Det är så vackert. Och oj, vad jag gråter.

Sara Edlund

2014-12-10

Spännande och med ett enormt driv i berättandet. Man bara måste läsa vidare! Lätt den bästa boken jag har läst i år.

2014-12-09

En suggestiv berättelse som fängslar mig från början. Man undrar hela tiden vad som hände den där sommaren. Och vilket slut...!!

Therese H

2014-12-07

Så bra och så omtumlande! När man läst klart undrar man vad som egentligen hände. En av de bästa jag läst i år.