Världens lyckligaste kvinna

Knoll, Jessica

| 2016

»Mörk, vriden, knivskarp . Som en skräckfilm i slow-motion.« | ENTERTAINMENT WEEKLY »Den sortens bok som du bara inte kan lägga ifrån dig.« | REESE WITHERSPOON »Lika beroendeframkallande som Gone Girl.« | GOOD HOUSEKEEPING Hennes perfekta liv är en fullkomlig lögn... Som high school-elev vid prestigefyllda Bradley School fick Ani FaNelli utstå en chockerande, offentlig förnedring efter en serie omskakande och brutala händelser. Något som väckte ett desperat behov av en ny identitet. I dag har hon ett glamouröst jobb på The Women s Magazine i New York, en dyr garderob och en snygg framgångsrik fästman - hon är så nära att leva det perfekta liv hon arbetat så hårt för att förverkliga. Men tonårens förnedring är inte Anis enda sår. Hennes förflutna rymmer också en smärtsam hemlighet. Något som fortsätter att hemsöka henne, som hotar att komma upp till ytan och förstöra allt....

Nina Gustafsson

2024-02-13

Ani har präglats mycket av ett en händelse på gymnasiet och har länge gjort nästan vad som helst för att passa in. Nu när hon ska gifta sig med den perfekta mannen kommer tankarna på vad som hände och vem hon blivit. Hon gör upp mig sin historia för att kunna skapa sin framtid. Skarp ton från start och huvudpersonen är rätt djupgående beskriven, ändå saknas något för att boken riktigt ska lyfta.

Jan Banan

2019-05-10

Jag gillar attityden och ironin i författarens språkbruk, vilket lyfter denna bok till en mycket stark 3:a. En vass debut av en rapp författarinna....Bra bok!

Linda Abramsson

2018-02-18

Börjar lite konstigt och märkligt småhurtigt språk, nästan så att jag la ifrån mig den. Men som tur var fortsatte jag att läsa och den blev bättre och bättre. I slutändan fick den en fyra i betyg av mig.

2016-09-03

Jag tror jag har sagt det förut; psykologiska thrillers är något av det bästa jag vet. I alla fall om det görs på ett bra sätt. Debuter är också något som lockar mig, det är så kul att upptäcka en författare som ännu inte är känd. Den här boken beskrivs som en psykologisk thriller och är en debut. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/09/varldens-lyckligaste-kvinna-av-jessica.html

2016-08-31

En mycket bra och lite annorlunda roman. Eller ska man kalla boken spänningsroman, thriller, eller kriminalroman, kanske.

Tyckte den var lite trög i början, och jag förstod inte riktigt vart den ville komma. Men sen så tyckte jag att boken blev bättre och bättre ju mer jag läste i den.

Så slutsatsen blir att jag tycker att det var en riktigt bra debutroman, som jag absolut kan rekommendera.