Vargtimmen

Mina, Denise

| 2007

Vargtimmen är nominerad till Edgar Award 2007! ?Otroligt drabbande läsning.? ?Sensationellt bra ? Det är en femma.? Boken fick betyg 5 av Yukiko Duke i SVT:s Gomorron Sverige! Paddy Meehan kuskar runt Glasgow i nattens mörker i jakten på ett scoop. Allt för att slippa det trista jobbet som nattreporter - ett arbete som ingen av hennes manliga kollegor på Scottish Daily News vill ha.           Så tipsas tidningen om ett villabråk i ett av stadens finare kvarter. Den nedblodade kvinna tycks inte vilja ha någon hjälp och den välklädde mannen som öppnat dörren lyckas övertyga polisen att allt är som det ska. Paddys frågor besvarar mannen genom att hastigt trycka en femtiopundsedel i hennes hand.        När kvinnan dagen efter rapporteras död, ser det ut som om att Paddy hittat den story...

Maria Läsare

2014-07-30

Vilken tråkig bok, kan verkligen inte rekommendera!

Anchi L

2014-01-13

Men usch så himla tråkig bok!

2013-05-15

En riktigt välskriven och bra deckare. realistisk och med ärliga karaktärer. Paddy Meehan är en ung journalist som man har lätt för att ta till sig. Klart över snittet för deckargenren. En svag 4:a

2012-09-09

Det här är alltså andra delen om tjejen som drömmer om att bli journalist och den utspelar sig 1984 i ett mörkt, kallt och fattigt Glasgow. Jag vet inte jag, men Denise Minas serie om Paddy Meehan verkar inte alls passa mig. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2012/09/vargtimmen-av-denise-mina.html

Lars-Olof Andersson

2010-03-17

Tycker ni är lite snåla.
Denise Mina är alltid värd minst en 4, men oftast en femma med spets.
Spelar i samma division som Rankin och Robinson.
olle

2010-02-01

Bok nummer två om Paddy Meehan. Läser med förtjusning om denna tjejs vardag, på jobbet, hemma hos familjen och kärleksbesvär. Hon är en känslig och godhjärtad tuffing. Mordintrigen är inte så märkvärdig, det är hur Paddy tacklar problemen som intresserar. Efter detta bokslut ska jag kasta mig över nästa del. Hur ska det gå?!

harriet karlsson

2009-11-07