Vaknätter och verklighetskaos i Vasastan

Winberg, Anna

| 2016

Välkommen till Vasastan och en roman om vaknätter, verklighetskaos och välling! Det är vinter i Vasastan när Emma drar sin smutsgula barnvagn genom snömodden på väg mot det första mötet med föräldragruppen. Strumpbyxorna är på väg ner över rumpan, hennes son är fyra månader men hon kan fortfarande inte bestämma sig för vad han ska heta och dessutom har hon tappat sin ena vante. Ingenting är som hon hade tänkt sig. Shirin har en bebis som sover hela dagarna och hela nätterna, men en bästis som aldrig hör av sig, och en kille som har dragit, kanske är han på valsafari i Nordnorge, men sanningen är att hon inte vet. Till råga på allt är pengarna på väg att ta slut. Och hon borde verkligen inte ta fler sms-lån ... I BVC:s föräldragrupp träffar Emma och Shirin den självlysande Dolly, som tror på astrologi, bakar sina egna majskrokar och alltid verkar klä sig och sitt barn i färgglada...

Helt okej trotts allt 😊😊😊

Maria Olofsson

2017-05-03

Längesen man var i baby bubblan....men visst känner man igen och minns. Lättsam och helt okej.

Per Harbeck

2016-08-19

Även om jag kanske inte är rätt målgrupp för boken så fann jag den ändå bra och underhållande. För även om den handlar om en mammagrupp så är det även en rörande och rolig berättelse om tre väninnor. Väldigt lättläst och jag fann kanske språket lite väl enkel.

2016-06-06

En mycket lättlyssnad och rätt så underhållande bok om tre vänners liv i Vasastan under deras föräldraledighet.

Jag lyssnade på boken som ljudbok, uppläst av Callin Öhrvall Delmar, via Mofibo, och det tog cirka sju och en halv timmar, på 1,25 gångers hastighet.

Underhållande och underbar, en bok att älska!!!