Ur jord är de komna - en miljöthriller

Modin, Lotta

| 2015

Miljövännerna Lisa och David flyttar ut på landet för att kunna leva ett grönare liv med sina små tvillingpojkar. Men det idylliska livet uteblir. Naturkatastroferna blir inte bara flera och värre i omvärlden, Sverige blir också drabbat. Vardagslivet påverkas på ett både obehagligt och oväntat sätt ? ett sätt som gör att Lisa börjar undra om hon har blivit tokig. Historien är högaktuell och handlar om något som skulle kunna hända här. Snart.  Ur jord är de komna är en feelbad miljöthriller i kortromanformat. Röster om Ur jord är de komna:"Vilken bok. Aldrig trodde jag att jag skulle rysa i hela kroppen ? Den gav mig en rejäl tankeställare. Toppbetyg." Mariette Lindstein, utnämnd till årets deckardebut 2016"Historien är tankeväckande och känns trovärdig, den är otäck och lättläst. Jag tycker att Lotta Modin har ett mycket bra språk, och ett härligt läsflyt i sitt...

Denna bok var bra tycker jag så denna kan jag allt rekommendera till er andra

2015-06-28

En kortroman, eller ska man kanske kalla den långnovell, på cirka femtio sidor, som kallas för miljöthriller.

Historien är tankeväckande och känns trovärdig, den är otäck och lättläst.

Jag tycker att Lotta Modin har ett mycket bra språk, och ett härligt läsflyt i sitt skrivande. Skulle gärna läsa en roman i normallängd av henne.

Rekommenderar denna lilla e-bok, som finns att köpa för endast trettiosju kronor.