Två veckor till midsommar

Marc, Marie-Louise

| 2023

Jennie är en inbiten storstadskvinna och arbetar som chefredaktör på tidningen Drömliv. Men hennes eget liv är inte mycket till dröm. Efter skilsmässan för fyra år sedan lägger hon all tid på tonårsdottern Tilda. Kärleken och drömmarna om ett rött torp med vita knutar har hon lagt på hyllan.Men en reportageresa till Storsjöhöjden i Jämtland förändrar allt. Hon lär känna människorna som bor och arbetar på gården, och charmas snabbt av de eviga sommarnätterna, och även av bonden Frank. Även om det känns som om han bär på en hel del hemligheter.När resan lider mot sitt slut visar det sig att hennes kommande sommarsemester är hotad. Kan hon återvända till Jämtland? Och hur vet man egentligen var man hör hemma? Två veckor till midsommar är en fristående uppföljare till Marie-Louise Marcs feelgoodsuccéJuni, juli, halva augusti ? som sålt i 50 000 ex och hyllats av läsare och kritiker.

Jennie är en inbiten storstadsbo och hon arbetar på magasinet Drömliv. Hennes eget liv är allt annat än en dröm, efter skilsmässan ger hon sin dotter Tilda all tid. Hennes dröm om kärlek och ett rött torp med vita knutar känns långt borta, men en reportageresa till Jämtland förändrar allt.

Wow vilken pärla till feelgood, detta är del 2 i serien om Storsjöhöjden - de kan läsas fristående men jag rekommenderar ändå att läsa del 1 först "Juni, juli, halva augusti. Det här är en underbar bok, Marie-Louise beskriver både karaktärer och miljöer på ett varmt och underhållande sätt där jag som läsare får komma nära och jag ser målande bilder framför mig när jag läser. Jag sträckläste boken och jag får precis allt det jag önskar mig av en feelgood, det är kärlek, sorg, saknad, längtan, drömmar, hemligheter och några oväntade vändningar. Det är romatik på det norrländska landet och jag är såld.

2023-08-05

Hon har gjort det igen, Marie-Louise. Skrivit en roman som inte går att släppa förrän den är slut.

”Två veckor till midsommar” är den fristående uppföljaren till ”Juni, juli, halva augusti” och i denna bok får vi följa Jennie, redaktionschef på magasinet Drömliv som hamnar i Storsjöhöjden på en reportageresa. Den resan förändrar allt!

Jag tycker om att läsa om människorna runt Storsjöhöjden i Jämtland. Marie-Louise är bra på att skildra relationer, gestalta fina sommarmiljöer, blanda hjärta och smärta. Det är värme, kärlek, missförstånd och vänskap. Precis det som en bra feelgood ska innehålla. Berättelsen är väldigt levande, lättläst med ett bra driv, precis som Marie-Louise böcker brukar vara. Sommarens läspärla!

"Två veckor till midsommar" av Marie-Louise Marc är verkligen en bok som man varken kan lägga ifrån sig eller sluta lyssna på.💕
~
Precis som den tidigare boken "Juni, juli, halva augusti" verkligen helt underbar och lämnar en skön känsla efter sig. Boken hade kunnat fått vara dubbelt så lång och den hade ändå kännts för kort. Hoppas verkligen att det kommer en fortsättning.🙏
~
Härliga karaktärer och härlig miljö med ett lätt språk att följa med i. Inslag av både humor, kärlek, sorg och mycket mer. Livet helt enkelt.🐞 En feelgood som inte känns ytlig.💚
~
Den kan varmt rekommenderas men läs eller lyssna helst på boken innan då får ni mer att njuta av.🌿🦋🩷
Både jag och min mamma gillade boken väldigt mycket. Jag lyssnade på den och hon läste den.🌸
~
Passande och bra uppläsare av ljudboken dessutom.🌼🌻
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
#tvåveckortillmidsommar #marielouisemarc #boktips #lästips #bokrecension #recension #ljudbok #ljudboksrecension #gunillaleining #printzpublishing #junijulihalvaaugusti #feelgood #underbarbok #underbar #sommarläsning #läsning #bladvändare #nonstoplyssnare #kanvarmtrekommenderas