Tre minuter

BÅDA SIDOR FÖRVÄNTAR SIG HANS LOJALITET. BÅDA SIDOR DÖMER HONOM TILL DÖDEN. Han infiltrerade grov organiserad brottslighet hela vägen in i fängelse. Han avslöjades innanför murarna, lämnades att dö. Han behövde TRE SEKUNDER för att överleva. TRE ÅR senare är Piet Hoffmann fortfarande på flykt med sin familj- hans älskade fru Zofia som han inte längre kan ljuga för, och sönerna Hugo och Rasmus. Långt ifrån Sverige har han nu på amerikanska polismyndighetens uppdrag infiltrerat sig djupt in i kokainmaffians hjärta. Han ska, igen, möta kriminalkommissarie Ewert Grens. Men den här gången kämpar de på samma sida. Och skillnaden mellan liv och död är TRE MINUTER. Piet Hoffmann är tillbaka i en thriller i världsklass som rör sig mellan Sverige, USA och Colombia. Det är en fristående fortsättning på Tre sekunder och Roslund & Hellströms sjunde bok. Tre sekunder utsågs till Bästa svenska kriminalroman...

Helena Rasmusson

2023-09-27

Bra!

2021-01-08

Roslund och Hellströms böcker skiftar verkligen i kvalitet. Vissa berör mig starkt och jag blir både förbannad och upprörd. den här tillhör helt klart en av de sämre i serien. Historien berör mig inte helt enkelt.

janne lindh

2019-09-10

Överlägsen det mesta i thrillerväg som skrivs i Sverige för närvarande.

Maria Jacobsson

2019-08-09

Riktigt bra och avancerad handling. Jag imponeras av författarnas kunskaper i allt möjligt som geografi, anatomi och kemi t.ex. Denna bok lyssnade jag på under en bilsemester. Hade jag läst den så hade många långa stycken med upprepad information blivit skumlästa eller förbibläddrade. Man kan lätt stryka en femtedel av boken och handlingen förblir intakt. Mycket onödig information som bara segar ner läsupplevelsen, för övrigt en kanonbok precis som flera böcker av samma författare!

Ronnie Videli

2018-10-07

2018-08-11

Spänning!!!

Inger Jonsson

2016-12-19

Tycker det var för mycket som var overkligt; undervattensmopeder och dylikt.

Gunnel Lindström

2016-10-10

Inte min typ av bok

Ola Janåker

2016-09-11

Grymt spännande och smart sidvändare. Roslund

2016-08-28

Gränsar till en femma! Men längden och detaljrikedomen drar ner lite. Paradoxalt nog visar ju detaljerna hur otroligt faktainriktade skrivarduon är och ämnet är verkligen högaktuellt. Men det blir lite för mycket av det goda. Dock är intrigen verkligen suveränt uttänkt och överraskande. Spänningen ökar sida för sida mot andra halvan av boken. Läs den!

2016-08-12

Sommarens bästa bok! Jag trodde inte att Roslund & Hellström kunde bli bättre :-) De skriver på ett mycket speciellt sätt och jag får inblick i sånt som jag inte hade en aning om. Jag kan inte lägga ifrån mig boken. Och Evert Grens når oanade höjder...

2016-08-12

Pernilla Nilsson

2016-07-29

Jag har inte varit lika frälst i Evert Grens serien som många andra, och jag kan inte riktigt sätta fingret på varför, då jag brukar fastna för svenska deckarförfattare. De tidigare har varit 3:or, medan denna får en 4:a då storyn kändes bättre och klurigare.

Och kommer det en uppföljare, så kommer jag garanterat ge även den en chans.

Lotta Lettenström

2016-07-26

Underbart! Det är sällan man får läsa en så bra bok rakt igenom. Den är grym och rå men visar säkert en verklighet som existerar i Colombia med drogkarteller och gerillan.

Monics Jönsson

2016-07-11

Lika bra som Tre sekunder.

Lena L

2016-07-10

En riktig rysare i högt tempo. Evert Grens befinner sig långt utanför sin komfortzon.

Karin Löfstrand

2016-06-21

160610: Hade högt ställda förhoppningar på denna bok då jag verkligen gillade "Tre sekunder". Kanske var det därför som jag blev besviken denna gång.

Jennifer Tydén

2016-06-04

Härligt att Evert Grens är tillbaka!

Pia Larsson

2016-06-02

Jag trodde inte att Roslund & Hellström kunde bli bättre, men det kunde de. Vilken rysare!

Carolina Svensson

2016-06-01

Äntligen en ny Roslund och Hellström.
Tre minuter fortsätter där Tre sekunder slutade. Piet Hoffman är i Colombia och jobbar nära knarkkungarna.
Det är ett högt tempo och väldigt, väldigt spännande.
Ewert Grens är briljant när han kommer till undsättning långt borta från den trygga miljön i polishuset.
Den här boken är galet bra.

2016-06-01

Betyg: 4,5 av 5.

Det här är författarparet Roslund & Hellströms sjunde bok tillsammans. Jag har läst alla dom sex tidigare böckerna, och tyckt väldigt mycket om dom allihopa. Här är en länk till min recension av deras senaste bok, Två soldater. Och här är en länk till min recension av boken Tre sekunder, som den här boken, Tre minuter, är en fristående fortsättning på. I dessa inlägg finns även länkar till mina recensioner av dom fyra tidigare böckerna.

Jag tycker att Roslund & Hellströms böcker är mycket speciella. Dom är så annorlunda mot andra kriminalromaner. I böckerna tas alltid stora samhällsproblem upp, samtidigt som dom är spännande. Dom känns alltid verkliga och aktuella.

Och den här boken är inget undantag. Den utspelar sig till stor del i Colombia, och handlar mycket om droghandeln där. Väldigt välskriven, mycket spännande, och jättebra var boken.

Rekommenderas absolut.

Tarja Ahlgrén

2016-05-29

Lästugg. Inte en av Roslund&Hellströms bästa, tyvärr. För förutsägbar intrig, inte i närheten av en nagelbitare som Tre sekunder exempelvis.