Syskonmakaren

Jewell, Lisa

| 2011

En hemlighet som avslöjas på en dödsbädd ger tre främlingar en gemensam länk: en pappa. Lydia, Robyn och Dean. Utan att veta om det har de alla tre samma far ? en spermadonator. De är alla vilsna i tillvaron: Dean ska få barn med en kvinna som hatar honom, Lydia är framgångsrik men isolerad, och läkarstudenten Robyn är rädd att hennes nye drömpojkvän kan visa sig vara hennes bror? Tre sökande människor, utan tillhörighet och riktning. Tills de möter varandra och allt förändras. "Hennes bästa bok hittills. Jewell har lagt i en högre växel och landat i David Nicholls trakter."

2016-10-25

Bra upplägg och en intressant historia. Tyvärr blir jag inte riktigt berörd som jag trodde att jag skulle bli av ämnet. Snabbt läst och snabbt glömd, men helt okej underhållning för stunden.

Louise Ö

2013-12-16

Nja, den var väl sådär. Ingen höjdare, men jag fortsatte ändå läsa så den var ju inte superdålig. Gillade Lisas böcker för tio år sedan. Kanske jag har växt ifrån dem. Dags att hitta en ny chicklitt författare. Tips?

Gunilla Jönsson

2013-05-05

En helt osannolik historia, men ganska charmig.

2013-01-26

Tog ett tag innan jag kom in i boken men sedan ville jag läsa mer för att få veta hur det skulle gå. Lite för klyschig för att få högre betyg men den nosade kring fyrastrecket.

jessica hardiman

2012-09-04

Åh den här boken fick mig både att skratta och gråta. Jag tänkte också på den länge efteråt. Fin historia

Gunilla E

2012-08-04

Med tanke på ämnet skulle detta kunnat blivit en riktigt bra bok - men den känns ytlig - enkelt språk. Grep inte tag i mig.