Stockholms undergång

Bermann, Boel

| 2014

Slutet är här. Gör dig redo.Sömngångare demolerar Stockholm. Pesten bryter ut, monster samlar lik och skadedjur utrotas. Ett väderfenomen drabbar staden, demoner kommer till Kungens Kurva och en komet närmar sig Sergels Torg. Människor förfryser inifrån och Hötorgsskraporna faller som dominobrickor.?Stockholms Undergång? är en samling skräcknoveller om hur staden möter sitt slut i nutid, dåtid och framtid. De tolv fristående berättelserna tar plats i ett Stockholm som är obehagligt välbekant. I ett Stockholm där vardagen raseras. I ett Stockholm där vad som helst kan hända.

Anna Jensen

2015-09-19

Mycket bra novellsamling med bl a zombier! -Vilket jag älskar. Vampyrnovellen och den sista novellen var dock inte bra och vissa var väldigt konstiga, haha, men en novellsamling som är ett måste för oss som gillar skräck!

Artur Foxander

2015-03-14

Riktigt underhållande noveller om hur Stockholm går under. Vanligtvis när man läser en novellsamling brukar det finnas extrema toppar och dalar. Inte den här gången. Boken håller förvånansvärt jämnbra nivå.

2014-11-22

I juli damp det ner ett väldigt spännande mejl, som uppmanade mig att samla ihop olika förnödenheter inför den väntande undergången. Och ett ex av antologin Stockholms undergång vore det bra om man tog med sig också. Detta måste nog vara det bästa PR-mejl jag fått och naturligtvis föll jag som en fura. Speciellt när jag såg att Boel Bermann stod för två av novellerna. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/11/stockholms-undergang-av.html

Sandra Hollstedt

2014-09-16

Mycket underhållande bok m varierande kvalitet på noveller. Ett par kändes som skrivna av högstadieelever och ett par var så fantastiska att en bara vill ha mer mer mer! Läsvärd.

Mia Hansén

2014-08-30

Många fina noveller. Pulsen ökar helt klart, och det är en viss stämning genom hela boken. Lovande för skräck-Sverige!