Stenkistan

Eriksson, Kjell

| 2001

Nu kommer den tredje kriminalromanen om Ann Lindell och hennes kollegor vid Uppsalapolisen. I Stenkistan tar Kjell Eriksson med oss till en solig juniförmiddag på en landsväg i Uppsala-Näs. En ung kvinna och hennes sexåriga dotter blir överkörda av en bil. Båda dör nästan ögonblickligen. Ingen har sett förövaren och allt tyder på att det var en smitningsolycka. Eller var det någon som medvetet mejade ned kvinnan och flickan? Samma morgon försvinner den dödade kvinnans make, Sven-Erik Cederén, spårlöst. Han arbetar som forskningsledare på läkemedelsföretaget MedForsk i Uppsala. Vid sökandet efter Cederén framkommer att han nyligen köpt en fastighet i Dominikanska republiken, något som ingen i hans närhet känt till tidigare. Ett fynd på en skogsväg några dagar senare avslöjar att det fanns mer man inte visste om honom? Kjell Erikssons kriminalromaner har tagits emot med öppna...

2014-07-07

Sövande trist tråkdeckare som totalt saknar spänning. Ett utmärkt alternativ för människor med insomnia. Tio minuter med den här boken i öronen- och man slocknar som en stock!

2014-04-19

Det vore ju lögn att säga att jag gillat de två första delarna i den här serien, men vad gör man när man redan har alla tio delar hemma? Jo, man fortsätter helt enkelt att läsa dem, med förhoppningen att de ska bli bättre. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/04/stenkistan-av-kjell-eriksson.html

2014-03-21

Långtråkig...deckare eller roman. Känner för de som blev mördade, som inte fick börja sitt liv, Ann med sin problematik, men spännande..nej!

Pia Stendahl

2013-01-04

I och med Stenkistan har Kjell Eriksson lyckats med en bättre och intressantare historia än de två tidigare böckerna och boken är absolut läsvärd.

Tempot är kanske aningens för långsamt för min smak även denna gång men det tar sig verkligen på slutet.

Fler recensioner av ljudböcker hittar du på www.bokbrus.se

Karin D

2010-05-02

Väldigt ojämn - ibland höll den toppklass och ibland kändes den konstruerad. Medelbetyget blir 4.