Som om vi kände varann

Möller, Tobbe

| 2016

Charlie slutar supa och börjar plocka svamp istället. Alex vill bara ha lite kvinnlig värme och Amina har från dag ett i livet haft svårt med varaktiga förhållanden. Emma kämpar med förlegade könsroller, Jussi försöker glömma och Rolle Martinsson vill en dag plötsligt inte gå in i sitt hus. Som om vi kände varann är tolv berättelser om relationer. Om hur vi brottas med bilderna av oss själva, av varandra. Om förhärligandet och föraktet.

2016-09-21

Jag fick ett mejl (det brukar börja så) av en Tobbe Möller, som undrade om jag kanske var intresserad av att läsa hans novellsamling. Eller om jag, som andra bokbloggare, kategoriskt väljer bort egenutgivningar. Jag har många mindre angenäma erfarenheter av egenutgivet, men det var något med de väldigt få meningarna i mejlet som fick mig att bli nyfiken. Det har ju hänt att även de som ger ut sina egna böcker klarar det här med korrekturläsning och allt annat som ett förlag hjälper till med. Ganska ofta hjälper det ju inte ens med ett förlag. Alltså, nu har jag läst dessa tolv noveller. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/09/som-om-vi-kande-varann-av-tobbe-moller.html