Snöleoparden

Försommar i Norrtälje 1974. Vid en ensligt belägen sommarstuga hörs tre skott. En pojke springer för livet och gömmer sig under en gran. Franska Rivieran, trettionio år senare. En lyxjakt exploderar några hundra meter från stranden i Cannes bara dagar innan den berömda Filmfestivalen ska invigas och den lokala polisstyrkan står helt handfallna. Jacques Bellion, kommissarien från Paris som precis återinsatts i tjänst efter fem långa års frånvaro, misstänker tidigt att det handlar om mer än en sprängd båt och anar ett samband med den stundande Filmfestivalen. Men vilket? Bellions bakgrund gör att kollegorna misstror honom och det visar sig snart att hans tidigare inblandning i stora mål i Paris ställer till sådana problem att hans plats i utredningen inte längre är självklar. Men Jacques ger inte upp, han har för mycket att bevisa och för lite att förlora, och när han plötsligt får hjälp...

KaH

2016-11-06

Precis som Marina P säger så är ju inte Christian Fex någon som borde läsa in böcker av den här typen.
Men för mig är det ofattbart höga betyg på den här boken 5or o 4or jag fattar inget alls. En bok där "snöleoparden" nämns troligen 100 ggr. Det känns som om författaren verkligen vill banka in "snöleoparden" i våra huvuden. En bok som i alla fall inte fick mig alls intresserad. Ett stort persongalleri där vissa inte passar in i boken alls men som troligen ska komma in i tänkta uppföljare.

Marina Pedersen

2016-10-10

Jag lyssnade på boken,tyvärr förstörde inläsaren
Christian Fex boken med sin tråkiga röat

Fabiana Eden

2015-05-25

Vilket tempo, underbar läsning med spets. Deckare såsom jag vill ha dem, händelserikt och spännande utan massa överdrivna våldsbeskrivningar.

Love Florgård

2015-05-23

Jättebra. Den här boken växte från första till sista sidan. Perfekt inför semestern på Rivieran..?

Sanna Häggbring

2015-05-23

Spännande och välskriven roman! Framförallt gillar jag beskrivningarna av Norrtälje skärgård, mycket träffande!

Anna Lindgren

2015-05-20

En riktigt skön bok med härliga miljöskildringar och karaktärer. Gillar blandningen av Skärgården och Frankrike. Spänning och känsla i bästa kombination. Rekommenderar denna debut!

Bettan D

2015-05-19

Spännande läsning, rekommenderas!

Marcus Johansson

2015-05-19

Storyn utspelar sig mest på Rivieran med väldigt bra miljöbeskrivningar. Grym debut!

Mats Paulsson

2015-05-18

Klassisk sidvändare. Svårt att sluta läsa. Perfekt sommarläsning!

Mårten D

2015-05-18

En av de bästa debutromaner jag läst. En riktigt spännande och välskriven sidvändare. Ser fram emot nästa bok.

Niclas A

2015-05-18

Spännande och välskriven! En debut som lovar mera!