Självkänsla nu! : din personliga coach visar hur

Törnblom, Mia

| 2006

Lyssna och bli coachad av Mia Törnblom själv. Denna storsäljare har starkt uppmärksammats i både tidningar och TV. Hur kommer det sig att människor som utåt sett har allt - skönhet, status, förmögenhet, talang, kunskap, framåtanda, självförtroende - ändå kan känna sig misslyckade och otillräckliga? Svaret är med största sannolikhet: låg självkänsla. Med låg självkänsla spelar det ingen roll vad vi erövrar eller hur högt vi når - vi kommer ständigt att vara rädda för att misslyckas. Vi kan inte heller uppskatta vad vi uppnått utan måste hela tiden uträtta mer. Vi klarar varken av komplimanger eller kritik - och i slutändan förlorar vi vår livslust. För att komma till rätta med problemet är det väsentligt att känna till skillnaden mellan "självförtroende" och "självkänsla": - självförtroende: en stark tilltro till den egna personlighetens förmåga att prestera. - självkänsla: medvetenhet...

Ann S

2023-09-23

La hennes bok i soprummet
Inte för att den var dålig utan för att någon annan också kanske 'hittar hem' med den.
Själv hjälps bok för alla drabbade:)

Lena Haag

2022-05-05

Gillar henne. skriver bra!

Jag läste om en gammal goding precis. Ibland behöver man påminna sig själv om vad som är viktigt. Självkänsla är viktigt. Det skyddar mot mycket.
För att veta vad självkänsla är behöver man veta skillnaden mellan det och självförtroende. Dessa två blandas lätt ihop.
Hur som helst Mia Törnblom ger tydliga exempel i boken om hur dålig självkänsla kan visa sig och samtidigt finns små övningar att göra som ett första steg till bättre självkänsla när man väl bestämt sig.
~
"Låg självkänsla kan yttra sig på flera sätt. Ett av dessa är att inte våga ta någon plats alls i sociala sammanhang eller i livet överhuvudtaget, att avstå från att säga sin åsikt, att ställa sig sist och göra allt för att inte dra till sig uppmärksamhet eller synas. Ett annat sätt är att göra allt för att synas och stå i centrum, att kräva uppmärksamhet och bekräftelse hela tiden och ändå aldrig lyssna till andra människor."
#miatörnblom #självkänslanu #självkänslanudinpersonligacoachvisarhur #självkänsla #personligutveckling #inspirerandeläsning #boktips #lästips #bokrecension #recension

Jessica Molén

2020-02-29

Känns skönt att få konkreta verktyg och ett tydligt mindset, när hjärnan förirrat sig i mörkret.

Sara Olofsson

Bra och läsvärd!

O

Olle pung

2013-09-04

Nja...det är vad jag kan säga. Jag har lite svårt att känna samhörighet med författaren, dels har vi väldigt olika bakgrund och erfarenheter och dels och på grund av emotioner som det inte går att identifiera sig med.

Mia har alltid något spännande att säga.

Louise Ö

2013-07-03

Superbra att ha som handbok!

Mycket läsvärd bok med många aha-upplevelser. Hon ger gott om tips på små, enkla saker som man kan göra för att livet ska bli roligare och för att man ska må bättre. Boken gör så att jag har större förståelse för hur andra mår och varför de beter sig som de gör.

Elisabeth Jönsson

2011-10-28

Tänkvärt! Om självkänslans betydelse för vår hälsa och om hur vi kan påverka självkänslan.

Josef Bjursll

2011-10-03

Efter att man lärt sig skillnad på självkänsla och självförtroende så vart resten av boken relativt b och tjatig.

2011-07-25

Lättläst, konkret och bra bok. Har nu läst igenom den och ska absolut köra igång med en Jag är bra-bok till att börja med.

Sanna T <3

2011-07-19

Denna bok var helt okej :)

Lisa Svensson

2011-07-07

En självhjälpsbok som innehåller alla de rätta ingredienserna ihopbakade på ett tilltalande och lättsmält sätt. Tycker om Mia som person. Hon rör till det för alla dessa människor med fördomar om missbrukare...

Emma Olsson

2011-07-05

Väldigt överskattad bok.
Kommer inte genom första övningen och kan därför inte läsa vidare. Och har gett upp den!

Melinda W

2011-07-01

inte alls vad jag förväntat mig, tyvärr.

Hanna .

2011-05-03

Funderade ett tag på att bränna den.

Fick mig att må ännu sämre över mig själv och ge upp hoppet om att jag någonsin skulle kunna få en bra självkänsla.

Pernilla Carlsson

2010-09-09

denna bok är en av dom bästa i kategorin självkänsla.

Pernilla Carlsson

2010-09-09

denna bok är en av dom bästa i kategorin självkänsla.

Malin Assarsdotter

2010-09-04

tycker om att läsa det man ånga gånger tänker men inte vågar säga högt!

Amanda Köhlmark

2010-08-01

Jag har hört mycket gott om den här boken av vänner och bekanta så jag gav talboken en chans. Det är författaren själv som läser upp boken och hon gör det tyvärr inte på bästa sätt. Den här boken har säkert hjälp många men jag kände att jag inte hade något där att hämta.

Karl Tillström

2010-07-02

Jättebra sammanfattning om vanliga teman inom personlig utveckling

Pia Johansson

2010-04-10

verkligen skitdålig bok

Louisa Johansson

2010-04-10

Absolut inte skriven för mig, helt klart!

Maria B Hansson

2010-03-21

Lättillgängligt om självkänsla.

C L

2010-02-02

Fy fan vad dålig den var, tipsen var ju helt förskräckliga! Varför kan man inte ge noll stjärna?

C L

2010-02-02

Fy fan vad dålig den var, tipsen var ju helt förskräckliga!

Samuel Karlsson

2010-01-18

Gjorde misstaget att köpa den här boken som ljudbok till min fru. Den var outhärdlig att lyssna på. Funkar kanske bättre att läsa.

Gunilla Bratt

2010-01-14

Mitt tips är att läsa en fantastiskt skriven skönlitterär roman som ger själen vingar tex: Den vidunderliga kärlekens historia, Vindens skugga, Påven Johanna.

Gunilla Bratt

2010-01-14

Håller helt med Johanna Galenpanna plus att självhjälpsböcker kan få motsatt effekt: bekräfta din dåliga självbild och få dej att må ännu sämre

2010-01-14

Tyckte om boken, men när det sen blev Törnblom ÖVERALLT, både i tidningar, tv och radion, kändes även denna bok "för mycket".

Men jag backar och skriver mitt första intryck, det vill säga en trea.

Johanna Galenpanna

2009-12-28

Urk. Hurtigt, mjäkigt och fullt av floskler och klyschor. Jag förstår inte grejen med alla dessa coacher. Livscoacher, jobbcoacher, relationscoacher, kostcoacher, karriärcoach, skrivcoach. Är det inte helt enkelt ett annat ord för "Person som tar hutlöst betalt för att berätta saker för dig som du redan vet"?.

M W

2009-12-01

Ann-Sofie Lindmark

2009-10-25

Bra inspirerande bok, men svåra att överföra till praktiken.

Beatrice Wahlberg

2009-09-08

jag orkade inte göra övningarna men jag tycker att boken har en del vettiga tips och råd till den som lider av låg självkänsla. Tycker att den kunde ha varit bättre skriven, texten blev lite svamlig och oengegerande emellanåt.

Felicia Dahlqvist

2009-08-28

Förstår inte er som skriver att den är så dålig, jag tycker att hon skrev jättebra och hade en väldig förståelse. Jag tycker att budskapet och hennes grundidéer är jättebra. Jag njöt av att läsa boken, och tycker att det står en hel del bra i den! :)

Maria Edström

2009-08-18

Orkdade faktiskt inte lusläsa hela boken men syftet med den är fint.

Maria Klamas

2009-06-07

Sicken underbar människa o underbara tankar... denna sätter sig i själ o hjärta hos mig... och det följer mig genom smått o stort i livet