Sista chansen

Keyes, Marian

| 2002

Uppläsare: Katarina Ewerlöf Med en alldeles speciell blandning av humor, allvar och ironi skildrar Marian Keyes sina karaktärer. I Sista chansen får vi möta Tara och hennes vänner Katherine och Fintan. De kommer alla från samma lilla stad på Irland men bor nu i London. Tara har just fyllt trettio och inser att om hon dumpar sin osympatiske pojkvän kommer hon att hamna på glasberget. Marian Keyes är en av de mest lästa översatta författarna i Sverige just nu. Hennes tidigare böcker Vattenmelonen och En oväntad semester säljer i över 100.000 exemplar i pocket och hon har också blivit belönad med en Guldpocket för detta. Översättning av Ia Lind 14 CD - ca 17 timmar Provlyssna på ljudboken Sista chansen!

Elna Mattila

2020-02-05

Bitvis väldigt rolig!

Teresia Kjellgren

2013-08-22

Älskar hennes böcker. Absolut feel-good läsning sanna M Keyes ära och det är fem stjärnor för mig.

Veronika S

2012-05-27

En av mina absoluta favoritböcker! Den har verkligen allt som en bra bok ska ha.
Vet inte hur många gånger jag har läst den. Rekommenderar den verkligen!

PL *

2012-04-04

"Ärmarna på hans knallila kostym var översållade med knapphål och genom dem lyste och blänkte hans limegröna skjorta. Kavajslagen var som landningsbanor." Ungefär här slutade jag läsa. På sid 9.

Helena Karlsson

2012-03-22

Feelgood-läsning i sann M Keyes anda. Samma stuk som alla hennes andra böcker.

Maria Blomkvist

2010-11-17

Inte Keyes bästa men inte heller hennes sämsta. Medryckande, någorlunda berörande och helt klart skön avkoppling.

2010-07-31

Helt enkelt bra!