Saknar dig

Coben, Harlan

| 2016

Den storsäljande författaren är tillbaka med en ny rafflande thriller! Polisdetektiven Kat Donovan upptäcker sin ex-fästmans profil på en dejtingsajt, och innan hon vet ordet av är hon en hemsk konspiration på spåren. En konspiration där beräknande monster lurar på de mest sårbara och törstande ... Samtidigt förtärs Kat av en utredning som ställer hennes känslor för alla dem som stått henne nära på hårt prov, hennes exfästman, hennes mamma och slutligen hennes pappa som varit död i närmare två decennier och vars mord aldrig blev uppklarat. Medsitt eget och andras liv som insats balanserar Kat mellan det förflutna och nuet i jakt på sanningen. Saknar dig är en isande thriller om de band som håller oss fast i det förflutna, och de band som förenar oss. Med osviklig berättarförmåga blottlägger Coben människans sårbarhet. Romanen nominerades även till Bästa thriller 2014...

2019-11-11

Fasaväckande grundhistoria, en bunt med handlingskraftiga kvinnor samt en melankolisk kärlekshistoria. Superbra!

2019-10-03

Lysande! 4+. Visserligen lite väl blodigt ibland, men ack så spännande. En deckare med så många gripande relationer hör inte till det vanliga. Spänningen är på topp hela tiden, och Coben lyckas till och med med avslutningen, en riktigt finessrik historia!

2018-11-27

Varför fortsätter jag plåga mig med Harlan Coben? Efter hans första fristående böcker har det bara gått utför och det är mer hårdkokt än bladvändande spänning. Eller så är det min smak som har förändrats. Valde att lyssna på den här istället för att läsa den och det gjorde knappast saken bättre, uppläsaren är inte i min smak och det är faktiskt möjligt att boken blev snäppet sämre pga det.

Karin Johansson

2018-07-19

Gillar Coben, skriver med tempo och handling utan för mycket ”mellanprat”. Den här är inte annorlunda, bra och läsvärd.

Sofia Hansson

2017-07-14

Mycket bra och svår att lägga ifrån sig.

Charlotte Olsson

2016-12-19

3,5. En bladvändare, men inte så spännande som jag trodde. Klassiskt hårdkokt.

Jan Banan

2016-07-17

Den här boken gillade jag verkligen! Trots en inte helt okomplicerad story lyckas Coben med att göra den intressant, begriplig och med ett skönt driv i sig. Jag tycker också om det faktum att han med några få undantag lyckas med konststycket att skriva som om det vore en kvinna som var författaren. Tilltalande!

2016-06-07

Spännande och svår att lägga ifrån sig. Man bara måste läsa lite till. Första jag läste av Harlan, det kommer definitivt att bli fler.

Marita Ryen

2016-05-10

Boken kändes lite seg och tog tid att läsa ut. Blev bättre i andra halvan.

Linda Ismail

2016-02-01

Harlan Coban - Saknar dig.
Bokförlag: Bookmark Förlag.
Antal sidor: 427.
Utgivningsår: 2016
Original titel: Missing You.

Bokens första mening: "Du kommer inte att gilla det här", sa Stacey när Kat Donovan gled ner från sin fars gamla barstol och gjorde sig redo att lämna O'Malleys.

Premiärläsning av Harlan Coban och jag hade inga speciella förväntningar - jag blev glatt överraskad!
"Saknar dig" är en riktig bladvändare där historien går på i ett raskt tempo. En aktuell och psykologisk thriller av högsta rang! Coban skriver på ett skickligt och gripande sätt, erfarenheten kring författarskapet går inte att ta miste på. "Saknar dig" ger dig som läsare överraskningar och ett spännande pussel att lägga. Mästerligt!

Betyg: 4/5

Väldigt spännande, fängslande och underhållande!!!

Väldigt spännande, fängslande

2016-01-09

Betyg: 4,5 av 5.

Om jag tittar i min lista över lästa böcker, som sträcker sig från 2006 och framåt, så är det här den fjortonde boken som jag läser av Harlan Coben.

Han skriver både en serie böcker med sportagenten Myron Bolitar i huvudrollen, och även helt fristående böcker.

Böckerna om Myron Bolitar är helt okej. Bra, men inte jättebra, tycker jag.

Men dom fristående böckerna tycker jag däremot är jättebra, och skrivna i ungefär samma stil. Spännande, lättlästa, oförutsägbara med vändningar i, innehåller en hel del humor, och är mycket svåra att lägga ifrån sig.

Rekommenderar absolut den här boken, och även alla hans tidigare fristående böcker. Här är en länk till den boken som jag senast läste av honom, Sex år, och där finns det också länkar till några tidigare böcker av honom.