Rum 112

Sarenbrant, Sofie

| 2014

Plötsligt var du bara där, utan förklaring. Jag förstår inte hur du kom in i mitt liv. Och alldeles för sent insåg jag att ingenting kan stoppa dig. Jag trodde att det bara var ett misstag, ack vad fel jag hade. Petra vill göra slut med Henke och hennes val att hantera situationen är allt annat än rationella vilket leder till stora problem. Men är valen egentligen hennes och vad har egentligen hänt på rum 112? Sofie Sarenbrant målar upp en hisnande berättelse med ödestigna konsekvenser.

lia Hellman

2019-04-25

Boken var toppen! Handlingen var spännande från a till ö. Rek varmt & platsar i min bokhylla😄

Elisabeth Svensson

2019-03-29

Varför? Hennes böcker är ju så bra. Novellen var spännande men man vill ha så mycket mera.

Bokslukerskan 93

2019-02-05

intensiv och intressant

En kort novell på 17 sidor som är mycket intressant och spännande Frågor som behöver ett svar...

Marina Pedersen

2016-10-12

Spännande

2015-09-08

Jag tror faktiskt att novellen: Rum 112 är det bästa som jag någonsin läst/hört av Sofie Sarenbrant. Spännande och engagerande! Dessutom med en fenomenal uppläsning av Katarina Ewerlöf! Stark 3:a! Rekommenderas!

Helt okej bok

Kim M. Kimselius

2014-11-09

Tänk dig att vakna i ett hotellrum och det ligger en främmande karl i sängen bredvid dig. Du minns ingenting av gårdagskvällen, hur du kom dit, vem det är som ligger där. Självklart tror du att du blivit drogad och att du är fånge hos mannen. Du försöker smyga dig därifrån, i samma ögonblick slår mannen upp ögonen, ser på dig och säger: "Vem är du?"

Det är precis vad som händer huvudpersonen i boken Rum 112. Den här boken var inte alls lika vass som Visning pågår. Den känns mer som en berättelse skriven i ett tidigt stadie av författarskapet, klart läsvärd, men inte alls med samma känsla som jag fick av föregående bok. Författaren ska ha en eloge för det oväntade slutet.

Kim M. Kimselius

2014-11-09

Rasmusmatte .

2014-07-24

Riktigt spännande novel. Kunde gärna fått vara lite längre

My.loved.books

2014-01-11