Ond bråd död i Venedig

Leon, Donna

| 1998

2015-08-24

En trivsam deckare, om man nu kan kalla det så... Skön miljö, bra personporträtt och en klurig handling.

O

Olga Lund

2014-06-25

Om bara själva intrigen var liiite mer spännande så hade det varit en 4 för mig. Gillar Donna Leons sätt att skriva.

2014-05-29

Många gånger har jag hört namnet Donna Leon, men trots att hon skriver deckare så har jag aldrig brytt mig om att läsa någon av hennes böcker. När det för något år sedan började pratas om en resa till Italien så tyckte jag att det var dags att kolla upp den här författaren. För även om hon är amerikan så bor hon i Venedig och skriver böcker som utspelar sig i Venedig. När jag dessutom lyckades få tag på den första i serien så var det inte längre något snack. Boken inköptes, men resan till Italien blev aldrig av då, så den blev ännu en av hyllvärmarna. Men nu har både resa och bok blivit avverkad. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/05/ond-brad-dod-i-venedig-av-donna-leon.html

Anita Lundgren

2010-09-05

Inte så märkvärdig, fast skickligt skriven. Till synes anspråkslös men man glömmer inte så lätt bort den som med så många deckare som skrivs idag.

Jakob Fredriksson

2009-07-23

Kunde inte lägga den ifrån mig. Visserligenen ganska enkel romam, men det var ett nöje att läsa den och det krävdes inte regniga dagar för att komma igenom den.

Jakob Fredriksson

2009-07-23

Kunde visserligen inte lägga den ifrån mig, men det är en ganska enkel, men mycket trevlig roman.