Nyckeln till Caroline

Barlach, Peter

| 2016

Caroline har förverkligat drömmen om en egen krog. Men trots att kunderna fullkomligt älskar hennes service, charm och maträtter i världsklass har hon efter ett år ännu inte kunnat ta ut någon lön. Carolines tapas går inte med vinst. Så när den nya hyresvärden Finn Bjurström erbjuder en billigare lokal ute i förorten tycker bästa vännen och kollegan Bente att de ska nappa på det. Men Caroline vill inte ge upp sin älskade oas på Kungsholmen i Stockholm. Problemen hopar sig när Bjurström visar sig ha kontakter på alla möjliga myndigheter, och miljarder skäl att sparka ut sin alltmer obstinata hyresgäst. Caroline inser att hon behöver juridisk hjälp och kontaktar advokaten Oscar, som fick henne ur häktet förra gången. Hon hade glömt hur attraktiv han är ... Caroline har ett annat problem också. Hennes före detta granne och vän Nancy befinner sig på ålderdomshemmets sista instans och vill bara...

2018-04-20

Förra sommaren läste jag det som kallas för första delen i serien om Caroline, men som egentligen är den andra. Min tanke var egentligen att jag skulle läsa den första innan jag gav mig på denna, den tredje. Blir det rörigt? Ja, så där blir det när förlag inte bryr sig om ordningsföljden. Läs mer på min blogg

2016-07-22

En mycket bra roman. Lättlyssnad och smårolig, men ändå med en hel del djup. Och precis lika bra som den första boken, Konsten att vara Caroline.

Rekommenderas absolut, men läs helst den första boken i serien först.

Jag lyssnade på boken som en ljudbok, mycket bra och trevligt uppläst av skådespelaren Frida Hallgren, via Storytels app, och det tog cirka sex och en halv timme, på 1,25 gångers hastighet.

karolina liljedahl

2016-02-04

Lika bra som den första!!

Sofia Grundtman

2016-01-19