Nio månader

Sigesgård, Cia

| 2015

Emma och Daniel kämpar med hormonbehandlingar och pliktsex för att göra ett kärleksbarn. När graviditetstestet äntligen är positivt blir lyckan fullständig. Nästan. Cia Sigesgårds novell bjuder på en berättelse där myspys och tomtebolycka snart övergår i en mardröm. Cia Sigesgård, född 1973, är författare till succérysaren Inga kelgrisar, inga styvbarn som har blivit vald till årets bästa deckare av DN och Kvällsposten 2014. Hon har en bakgrund i fastighetsbranschen och driver eget företag. Hon bor i Skåne med man och tre barn.

🌹Detta är bland det vidrigaste jag läst fast på ett bra sätt när Skräck skrivs på Bästa sätt.
Det var en härligt läskig underbar nagelbitare &  en helt  perfekt bladvändare.😱
Jag tror man behöver nerver av stål för att fixa denna bok för den kryper under skinnet & den byggs upp riktigt härligt ju mer sidorna  vänds.
💜💜💜💜💜 av 5st🌹

2015-11-18

Förra året läste jag en av de äckligaste böcker jag någonsin läst. Och jag har läst en del. Boken var Inga kelgrisar, inga styvbarn och jag fullkomligt älskade den. Ända sedan dess har jag längtat efter mer att läsa av Cia Sigesgård. Jag blev själaglad när novellen Nio månader dök upp. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/11/nio-manader-av-cia-sigesgard.html

2015-10-04

°

Jag är inte så mycket för att läsa noveller. Jag har aldrig varit det. Utan jag har alltid haft en förkärlek för riktigt tjocka romaner.

Men visst händer det att jag läser noveller ibland, och jag kan absolut tycka att dom är bra. Det är bara det att dom alltid känns alldeles för korta. Dom tar liksom slut innan dom knappt har börjat.

Om jag läser en hel bok med flera noveller i, så brukar jag recensera boken här i bloggen, som alla övriga böcker som jag läser.

Men om jag bara läser någon enstaka novell, som jag ibland laddar ner från nätet, så brukar jag inte skriva om dom här.

°

När jag såg att Cia Sigesgård hade kommit ut med en novell hos bokförlaget Swedish Zombie, så bad jag att få den som ett recensionsexemplar, för jag läste ju Cias debutroman i somras, och det är helt klart en av årets bästa böcker.

(Här är en länk till min recension av den boken, ?Inga kelgrisar, inga styvbarn?.)

°

?Emma och Daniel kämpar med hormonbehandlingar och pliktsex för att göra ett kärleksbarn.
När graviditetstestet äntligen är positivt blir lyckan fullständig.

Nästan.

Cia Sigesgårds novell bjuder på myspys och tomtebolycka som snart övergår i en mardröm.?

(Kopierat från swedishzombie.se)

°

Och jag tyckte även mycket om den här novellen. Bra skriven, och lite otäck. Men tyvärr bara på sjutton sidor. Fast klart läsvärd till det låga priset, så jag kan absolut rekommendera den.

Men nu hoppas jag ju på att Cia Sigesgård snart kommer ut med en andra roman. En lång och tjock en.