Nattskärran

Eriksson, Kjell

| 2003

Det är tidig morgon den 10 maj 2003. En taxichaufför på väg att avsluta sitt nattpass gör en chockerande upptäckt. Varenda skyltfönster på Drottninggatan är krossat och vägbanan fylld av glassplitter. Media strömmar till och mitt under direktsändning i lokalradion hörs ett skrik inifrån en bokhandel. En kvinna har hittat en död man i butiken. Mördad. På Uppsalapolisen är man frågande och djupt oroad. Vad är det som pågår i staden? Femtonårige Ali vet. Han tänker dock inte berätta för någon vad han sett. Ann Lindell, som är tillbaka i tjänst efter sin barnledighet, hamnar omedelbart mitt i ett fall som är mera komplicerat än något annat hon ställts inför. Dessutom får hon under arbetet ett överraskande mobilsamtal. Det är Edvard Risberg, hennes gamla kärlek, som hör av sig. Men hans röst låter annorlunda. Kjell Eriksson har skrivit en kriminalroman som borrar sig ner...

Rebecka Nyman

2020-02-15

Denna bok fastnade jag inte riktigt för. Jag tyckte det var hackigt och rörigt. Jag upplevde mig svårt att hänga med i alla olika spår och det var mycket som pågick samtidigt. Det var även väldigt ofta som karaktärerna sa "OK" vilket jag tyckte störde läsningen då det är både en förkortning och stora bokstäver som gjorde att jag inte fick rätt röst i huvudet när jag läste det. En helt okej bok med några överraskningar.

2014-07-05

Jag kämpar på med serien om Ann Lindell och detta är femte delen, så nu har jag kommit halvvägs. Den här får nog räknas som den hittills bästa i serien, men det blir ändå inget högre betyg. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/07/nattskarran-av-kjell-eriksson.html

Maritha .

2014-01-15

Tog evigheter att komma igenom denna tråkiga bok.

2013-10-14

Katarina Ewerlöf läser bra, men herrejösses en sån skittråkig bok!

den har var inte riktigt lika spännande som de förra i serien av tio böcker om polisen Ann Lindell i Uppsala.