När livet stannar : en berättelse om att överleva

Sävstam, Malin

| 2007

Om kärlek och sorgOmslaget till Malin Sävstams bok ?När livet stannar? visar ett silversmycke hon fick av sina vänner när hon varit med om det värsta någon kan tänka sig - hon hade förlorat sin man och sina två yngsta barn i flodvågskatastrofen. På ett hjärta av silver som symboliserar mannen Mats vilar tre små silverbrickor med barnens namn ingraverade. Axel är sonen som överlevde tillsammans med Malin och boken är en berättelse om deras sorg och deras väg tillbaka till viljan att leva.  Det är en upprörande och sorglig bok, skriven av en kvinna som fram till annandag jul 2004 hade levt vad hon själv kallar ett ?prinsessliv?. Också efter katastrofen är hon på många sätt priviligierad ? hon har ett stort och resursstarkt nätverk av släktingar och vänner som sluter upp omkring henne på ett makalöst sätt. Den professionella hjälpen hon får är också oerhört betydelsefull,...

Anna Björk

2021-10-04

Välskriven, sorgsen men intressant bok. Livet kan vända på bara någon sekund. Väldigt bra bok

Bra bok men Ack sååå Tragisk

Maria Klamas

2015-08-03

Boken är förfärlig! Den ger mig absolut ingenting annat än ren ilska över hur dessa ord om sonen fick gå i tryck. Hur kan hon få skriva att hon hellre önskade att den överlevande sonen skulle vara död än hans syskon?? Hur kan en redaktör låta detta gå i tryck?? Hur ska sonen kunna leva vidare när han vet hur hans mamma känner inför honom... MORR säger jag till denna egocentriska mamma!

Maria Myrberg

2014-09-08

Sorglig men ändå ljus historia. Finns bara en tanke i mig efter att ha läst ut boken: Tacksamhet! För allt vi tar så självklart i livet.

Gripande bok men tyvärr inte så läsvärd som jag önskat.

Louise Olsson

2013-09-21

Den är ärlig och djup, trodde att den skulle vara bättre än vad den var.

Ida Ljung

2013-02-09

Älskar hennes bok, riktigt tung men måste läsas!

Misan Lindqvist

2012-05-28

Gripande, innerligt, sorgligt och så starkt!

Victoria G

2011-12-27

Jag kan inte ge något annat än en femma till den här boken som var så intensivt smärtsam att läsa. Visa delar var jag tvungen att skumma igenom, jag orkade inte mer än så. Men ändå skönt att det finns en strimma hopp och ljus på slutet med ny kärlek, försoning och läkning...

Magnus Fürst

2011-12-12

Hemskt drama om Tsunamikatastrofen

Maria Åberg

2011-11-28

Fruktansvärd berättelse. Otroligt gripande och mycket öppenhjärtig skriven. Glad att ha fått ta del av den även om jag grät en sväng...

Linda Joona

2011-07-28

Ulrica Sandell

2011-04-08

Birgitta Spele

2010-11-07

En naken och ärlig och oerhört berörande bok, som får en att njuta av det man har.

Malin Näslund

2010-09-26

Om att fortsätta gå när hjärtat vill stanna. Malin skriver naket och utelämnande om katastrofen då hon förlorade nästan hela sin familj. Om mörkret som vill segra men hoppet som segrar. Om hur det är att tvingas leva med en en livslång sorg. En bok att läsa när man själv eller någon anhörig förlorat nån närstående. Får en kanske inte att förstå men ger en stöd och hopp om att det en dag går att leva igen.

2010-08-01

Bra skrivet om tragisk händelse. Sorglig!

Lejla k<<

2010-02-27

en fantastikst bra, kan inte fatta hur hon orkade, med det heka !!!

Lena Larsson

2010-02-03

Jag grät som om hjärtat skulle brista och jag fattar inte hur hon orkade men mitt i allt elände så spirade ändå hoppet till sist. Jag önskar att såna här böcker aldrig skulle behöva skrivas men hon skriver en bra bok om sorg. Oerhört stark människa!

harriet karlsson

2009-11-01

Bra sträckläste.
Men; tanken slog mig hur många hade den uppbackningen?
Pengar? mm Blev lite för mycket, men det är väl så det var/är.

karin erlandsson

2009-10-27

Det Absolut det värsta som kan hända ! Att mista sina barn, Och för Malins del sin Älskade man / bästa väninna.Detta var ett faktum för Malin...Vi förskonade måste förstå att Sorg tar Tid..och kraft.Värsta ord jag vet !! Livet måste gå vidare...Vilket Liv..? Tiden går vidare men Livet blir aldrig mer sig likt.Med all Kärlek till Malin.

Karin Karlsson

2009-07-10

Oerhört gripande, tårarna var ständigt nära.