Möt mig i Estepona

Edwardson, Åke

| 2011

Peter Mattéus är en framgångsrik företagare i reklambranschen. Men när han en dag får ett kuvert med nytagna bilder på sin familj och en nyckel till en förvaringsbox förstår han att tiden hunnit ikapp honom. Han tvingas till den spanska Solkusten och ställs inför ett val som betyder liv eller död. Det enda som kan rädda Peter och hans fru Rita är det förflutna, men det förflutna är hans största fiende. Möt mig i Estepona är en tät, psykologisk thriller med stark noir-känsla. Åke Edwardson är en av våra mest omtyckta och lovordade författare. Hans serie om kriminalkommissarie Erik Winter har toppat försäljningslistorna i Sverige och runtom i världen.

2015-02-04

Jag har tidigare läst och tyckt om alla böcker om polisen Winter, i alla fall innan Åke Edwardson bestämde sig för att fortsätta skriva på den redan avslutade serien (jag har elfte delen, men den är oläst) därför blev jag väldigt nyfiken på Möt mig i Estepona när den kom. Av olika anledningar så har den förblivit oläst i min hylla, men nu har jag till slut läst den. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2015/02/mot-mig-i-estepona-av-ake-edwardson.html

Håkan Lindgren

2013-03-09

Jag gillar verkligen Åke Edwardson, men just den här höll inte hans vanliga klass, vare sig storyn eller språket. Ser fram nya Winter :-)

Theresa Gyllander

2013-02-25

Vet inte om det är för att jag inte är tillräckligt "djup", men på samma sätt som "Svalorna flyger....." är själva berättelsen sådär, men jag förstår inte alls poängen....

A H

2012-08-29

Trååkig bok. Jag fattade aldrig meningen med boken. Slutet bla ha!!!

Karin Lundberg

2012-04-15

Den här boken var varken eller. Lyckades inte bli engagerad i läsningen, historien var ganska seg. Trist - brukar gilla Edwardson.

Mats Karlström

2012-02-04

För att hålla sig kort blir mitt omdömme: Kass

Lars Sederlin

2011-09-03