Molnhåret

Claudias h r r inte som alla andras. Det r ett moln, ett riktigt moln. Och det g r precis som det vill.Det regnar, skar och blixtarna flyger t alla h ll.Molnh ret r till besv r och Claudia f rs ker bli av med det.Men hur blir man av med ett molnh r som inte lyssnar?

En fin berättelse med ett viktigt budskap. En uppskattad bok av min 3.5-åring som noga lyssnar när jag läser boken. Ibland kommer vi in på prat som "varför hon inte vill ha sitt molnhår och sen vill hon det." som bjuder in till att prata om viktiga ämnen som att tycka om sig själv precis som man är!

Köpte av författaren själv. Sedan dag ett så har mina barn älskat boken. De pratar om den och vill gärna höra mer o mer om boken. Bokens fantasifulla berättelse skapar mera frågor och funderingar . Fantastiskt bok som bör läsas av alla inte bara barn. Förutom att den är roligt, fantasifull och gullig bok så har den också en viktigt aktuellt budskap till oss alla vuxna. Återigen en bok av en fantastisk fin människa och författare ❤️

Mina barn älskar den här boken. Temat om att känna sig annorlunda och så småningom inse att det är något fint, magiskt är väldigt kraftfullt att få ta del av och diskuterande sina barn. Jag rekommenderar den här boken starkt! Mina barn är 3 och 6 år och den funkar för båda två!

Så fin historia med ett viktigt budskap om inkludering och att vi är alla unika, var och en på sitt sätt. Molnhåret borde finnas överallt där bilderböcker finns. Boken är en skön motvikt mot utseendehetsen som råder i dagens samhälle
Det är så viktigt att barn får känna igen sig och samtidigt se något positivt i sådant man inte gillar hos sig själv. Det är en superkraft att vara sig själv!

Emma

1w

Toppenbok 👍 Jag gillade att den slutade positivt utan att för den skull bli för mycket, jag gillade även att man kan förstå att man ska se det positiva i saker man inte gillar med sig själv, barn idag utsätts för så mycket press och skönhetsideal att det verkligen behövs ☺️☺️☺️☺️

En annorlunda bok på så sätt att den är inkluderande och visar på att olikheter är styrkor. Vackra illustrationer och fint budskap. En bok för alla!

💜🩵🍁Nova tyckte så synd om Claudia för att hon blev så utsatt och utfryst på sin Förskola på grund av att hon hade ett Molnhår som kunde göra olika väderomslag och som hon inte kunde styra över😢
För väderomslag i sitt hår är något helt Magiskt och som man själv inte kan
rå på men genom både dans och skratt så fick hon lite ordning på det hela och tack och lov för det.😊
Av N så får denna  härliga

Mysiga Spännande bitvis Sorliga Bladvändare full pott av hjärtan
❤️❤️❤️❤️❤️ av 5st ❤️🌩🌈🍁💜

Libin Aden

2023-08-31

FANTASTISK BOK! Jag hade tårar i ögonen! Så välskriven, så vacker och så inkluderade för alla små barn med sitt fantastiska molnhår.
Du har lyckats fånga i alla fall vad jag kände som liten med meningen ”mitt hår är inte som alla andras. Det är ett moln, ett riktigt moln”. Någonstans mitt i boken så inser man att det är okej att ha ett molnhår, det finns mycket fint i det även om det är annorlunda och kan ställa till med problem, rädsla och tankar kring varför man inte ser ut som alla andra barn.
Finaste Sabina, du kommer hjälpa så många barn med din bok. Illustrationerna i boken är out of this world, så inkluderade, livliga illustrationer som väcker fantasin. Otroligt. Jag ser fram emot en fortsättning om det planeras en sådan för detta är ett vinnande koncept, något som verkligen saknas på marknaden.

Kevin Granér

2023-08-15

Min 5-åring verkade gilla boken mycket då känslor främhävs tydligt (hon gillar dramatik). Fina och lekfulla illustrationer!
Kul med en twist av vetenskap också!

Sandra De freitas

2023-08-14

En mycket livlig och fantastisk bok. Upplevelsen förstärks av de fina bilderna och väcker både fantasin och nyfikenheten hos barnen. En otrolig bok helt enkelt!

Sandra De freitas

Midia Jasim

2023-08-14

Perfekta boken för ditt barn med bra budskap och super fina bilder 😍👌🏻