Mitt hjärta går på

Holst, Christoffer

| 2015

Den 22-åriga konditorn Chavve är antagligen den ensammaste romantikern på hela Södermalm. Efter tre år i storstaden har han fortfarande inte lärt känna någon och varje kväll slutar i ensamhet med stora bakverk framför filmen Titanic. På andra sidan vattnet bor Pontus kvar i pojkrummet hos sin brokiga familj. Skådisdrömmarna har bleknat, tillsammans med allt det där andra som skulle bli framtiden, och har ersatts med hypokondri och tvångstankar. När en dejtingapp kopplar samman killarna blir de snabbt en del av varandras liv, och Chavve verkar äntligen ha hittat det han sökt efter så länge. Men Pontus liv kraschar, och allt som blev så bra är plötsligt borta. Fast Chavve tänker inte ge upp så lätt. Och han har en plan. Mitt hjärta...

Bokslukerskan 93

2019-02-12

Blev tipsad om boken av en homosexuell vän. Jag kan se hur den tilltalar honom. En mysig story! Men ingen wow-faktor

2018-06-10

Lättlyssnad, välskriven, engagerande med en blandning av lättsamhet och allvar. Om ung kärlek mellan två gay killar. Jag läser gärna fler böcker av författaren!

2017-06-28

Den här boken hörde jag så mycket gott om för ett par år sedan och när den dök upp på e-boksrean förra våren kunde jag helt enkelt inte stå emot. Hur nyfiken jag varit på den förstår man kanske om jag säger att den har legat oläst i drygt ett år. Genomsnittet ligger nog uppåt tre... Läs mer på min blogg

Nina Gustafsson

2016-10-13

Småsöt historia om Pontus och Chavves rädslor och mod. De åker känslomässig berg och dalbana i jakten på sig själva och på kärleken.

Underbar bok! Rolig, varm och med beskrivningar av hur det är att vara kär, så på pricken att jag faktiskt mindes hur det kändes, och lika exakta beskrivningar av hur det känns när förhållandet inte fungerar, så att jag så väl minns varför jag glömt känslan av att bli kär. Och ändå - med så mycket ungdomligt hopp att jag lägger igen denna lättlästa bok med ett leende både inombords och på mina läppar.

2015-09-12

Betyg: 4,5 av 5.

Den här boken tyckte jag mycket om, som är en kärleksberättelse mellan två unga män.

Boken är finstämt skriven, men också med en härlig humor i sig.

Lättläst med ett skönt läsflyt. Snabbläst. Trovärdiga karaktärer i härliga Stockholmsmiljöer.

En riktigt fin kärlekshistoria mellan två unga killar. Rörande och gripande. Men också med en underbar humor i sig. Lite som en djupare feelgoodbok.

Rekommenderar absolut boken. Och jag ser fram emot att läsa flera böcker av denna debuterande författare.