Min mors tystnad

Doron, Lizzie

| 2012

»Vem är min far? Var är min far?«I hela sin barndom på 50- och 60-talen ställde Lizzie Doron de frågorna till sin mor som vägrade att svara. Ingen annan svarade heller i kvarteret i utkanten av Tel Aviv där det bara bodde överlevande från Förintelsen.Först i vuxen ålder och långsamt, bit för bit, fick Lizzie Doron reda på sanningen om sin far. Det var en lika glädjande som chockerande upptäckt för henne att han bokstavligen hade stått henne mycket närmare än hon någonsin hade kunnat tro.Lizzie Dorons första bok på svenska, Varför kom du inte före kriget?, handlade om modern. Hennes nya, om fadern, blev en oerhörd succé i hemlandet.

Sofia Grundtman

2015-10-04

Citat: 'Jag längtade efter annan luft, klarare luft. Jag drog ett djupt andetag.'
Inlägg om boken: http://laserskan.blogspot.se/2015/10/min-mors-tystnad.html?m=1

Lena Floser

2013-05-14

Inte riktigt lika bra som boken om mamman men fortfarande bra.

eva arkelid

2013-03-24

efter att ha läst min mors tystnad och varför kom du inte inna kriget så är jag djupt gripen, att leva i skuggan av de överlevande och att aldrig få veta, att leva kvar i ovisshet. När jag var klar med böckerna rann tårarna . Läs dem!

Elias Chougui

2012-04-29

Vilken författare, vilket liv stackars Alissa fått leva... Den här kommer finnas kvar hos mig mycket länge!