Bley, Mikaela

| 2016

Det är en varm dag i slutet av augusti när kriminalreportern Ellen Tamm lämnar Stockholm för att åka till sitt föräldrahem i Sörmland. Hon kan inte längre fly från det förflutna och de mörka minnen som väcktes till liv när hon rapporterade om fallet Lycke i början av sommaren. Nu ska hon tillbaka till platsen där allt började, när hon var åtta år och hennes tvillingsyster dog.När Ellen stannar för att tanka i Stentuna, utmed riksväg 52, får hon höra att en kvinna har hittats brutalt ihjälslagen vid en åker en bit därifrån. Ingen tycks veta vem hon var eller vad hon gjorde i trakten, och mordet skakar många i byn. Ellen börjar nysta i den döda kvinnans öde och ju mer hon börjar gräva i vad som hänt, desto mer inser hon att småstadsidyllen rymmer mörka hemligheter och att det är mycket som inte är som det verkar. Inte minst när det gäller henne själv och systerns död. Spänningsromanen Liv...

Maria Jacobsson

2022-07-26

Andra boken med Ellen i huvudrollen. Läs böckerna i ordning! I denna boken hittas en kvinna ihjälslagen och detta sätter igång en massa avslöjanden som indirekt har med mordet att göra. Ellen kämpar med sina egna problem och med relationer bl.a till sin mamma.

Johanna Åberg

2019-09-07

En fantastiskt bra bok som är spännande från första till sista sidan!! En riktig bladvändare!!! Kommer definitivt att fortsätta läsa alla författarens böcker!

L8!! W

2017-12-23

Denna fungerade inte alls för mej.
Dålig svenska!
Det finns arrogans mot läsaren och mot karaktärerna.
Berättelsen haltar verkligen. Rekommenderas INTE om du vill ha en välskriven bok.

Bojsan

2017-12-17

Jag rekommenderar varmt denna bok som är ruskig på ett elegant sätt.

Per Harbeck

2017-09-14

Nej denna funkade inte alls för mig. Första boken hade även den sina brister men den var i alla fall i grunden bra. Andra boken gav mig ingenting och i stället för att känna sympati med Ella så blev jag mest irriterad över hennes handlande och jag förlorade mycket fokus på huvudstoryn. Tyvärr får det bli bottenbetyg.

Marina Pedersen

2016-10-11

Riktigt bra

2016-09-14

Lättläst och snabbt avklarad. Lite besviken då jag tycker att det var en rätt tam uppföljare till den bättre Lycke

Grymt spännande, fängslande och gripande!

2016-09-05

Den här boken är en fristående fortsättning på Mikaela Bleys första bok, Lycke, som kom ut för ett år sedan. Jag har läst Lycke, och jag tyckte mycket om den. Här är en länk till min recension av den boken.

Nu har jag läst bok nummer två, Liv, och jag tyckte lika mycket om den. Man får fortsätta att följa kriminalreportern Ellen Tamm, som jobbar på TV4, den här gången när hon utreder en ihjälslagen kvinnas död. Men man får också reda på mer om hemligheterna i Ellens förflutna och barndom.

Lättläst och fängslande. Rekommenderas absolut, men läs helst den första boken, Lycke, först.

Erik Olasson

2016-08-30

Wow, det här är verkligen en väldigt bra bok som inte gick att lägga ifrån sig så fort man hade börjat läsa den!