Lejontämjaren - specialutgåva

Läckberg, Camilla

| 2014

Passa på att förhandsbeställa Camilla Läckbergs nya bok med ett unikt omslag. Det läckra cirkusomslaget finns bara till försäljning t.o.m. 13 november 2014, så beställ ditt exemplar idag. Lejontämjaren är en historia om bortrövade flickor, hänsynslös seriemördare och familjetragedier i det förflutna. Det är den nionde boken i Camilla Läckbergs Fjällbackaserie. Som i alla Camilla Läckbergs deckare finns det två parallella historier ? en i nutiden och en som utspelar sig i det förflutna. I Lejontämjarens dåtidshistoria finns en koppling till cirkusens förtrollande värld, vilket lyfts fram på specialutgåvans unika omslag. Det är januari och kylan har Fjällbacka i sitt grepp. En halvnaken flicka irrar genom den snöiga skogen, ut på en väg. Bilen kommer som från ingenstans och hinner inte väja. När Patrik Hedström och hans kolleger får larmet om olyckan är flickan...

Marie Byström

2021-08-16

Mycket spännande.

Rama Pujara

2021-03-27

Bra deckare

2020-06-10

Läckberg är en ganska usel författare. Kanske därför hon är så populär? Hon utvecklas inte utan snarare tvärtom. Hon har på något sätt skrivit samma bok om och om igen. Det är precis samma upplägg i alla böckerna och alla ska sluta med att Erica Falck ska verka nyfiken och hamna i fara i slutet på alla böcker. Karaktärerna utvecklas inte heller utan samma scenario utspelar sig i varenda eviga bok. Det finns väldigt många bra deckarförfattare men Läckberg tillhör inte dessa. Hon blir bara sämre och sämre tyvärr. Uppmanar alla att läsa något annat istället. Betyg 1,5

Anna Kreissl

2020-04-26

Omständig, pladdrig, inget avslut på boken.

2017-02-17

Efter några år tycks jag glömma bort vad jag stör mig på i Läckbergs böcker och ger de en ny chans när jag vill ha något lättsmält. De är väldigt pladdriga, ibland övertydliga och även om en del saker överraskade mig så var den på det stora hela ganska förutsägbar. Själva mysteriet kan vara intressant men det blir lite väl mycket vardagsliv inbakat i det hela och att framställa Mellberg som en mer och mer löjlig person börjar bli väldigt tröttsamt.

Inger Jonsson

2016-12-11

Har inte läst alla hennes tidigare böcker, men det ska jag göra nu, eftersom jag tyckte om den här boken. Spännande, med ibland oförutsägbara vändningar.

Pernilla Nilsson

2016-11-04

Det blev en knapp tvåa, snarare 1,5.. Endel av händelserna klurade jag ut redan i början av boken, det mesta någonstans efter mitten. Det kännetecknar inte direkt en välskriven deckare..

Jag hade det iof på känn innan, och enda anledningen att jag gav den min tid var att jag befinner mig i ett icke svenskt land och läser de böcker som jag får tag i för tillfället. I Sverige hade jag med all säkerhet läst någon annan. Läckberg är inte min favorit.

2016-07-02

Jag har läst alla de tidigare delarna med skiftande behållning. I det stora hela tycker jag att de gör sitt jobb och man vet precis vad man får. Men nu med denna, <i>Lejontämjaren</i>, och förra, <i>Änglamakerskan</i>, så tycker jag att böckerna har tappat lite. Och helt ärligt, är det inte dags att låta Patrik och Erica pensionera sig och skriva om några nya, fräscha karaktärer? Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/07/lejontamjaren-av-camilla-lackberg.html

Nina Gustafsson

2016-05-18

Spännande berättelse som man dock ser igenom lite för lätt.

elinore järlehag

2015-12-14

Bra deckare med stegrande spänning! Slutet är dock konstigt! Gillade ej det! Vart för lyckligt i ett kapitel, vill ha mer detaljer kring flickorna osv. Hittades Lasse ex? Sket dom i honom?
Annas historia hade man kunnat ta bort. Blir för många att hålla reda på, dessutom tillför hon inget till storyn. Ett njaa får Läckberg tyvärr av mig.

Lars Ståhl

2015-06-08

Bra, som vanligt.

Kim M. Kimselius

2015-06-04

En av Läckbergs bästa. De förflutna händelserna varvas väl med nutiden och intrigen känns väl genomarbetad. Personporträtten är härliga och ger en känsla av närhet. Spänningen är stundtals olidlig och det är svårt att lista ut vem den skyldiga är. En mycket bra bok som jag tycker du ska läsa om du tycker om deckare!

Allting börjar med att en halvnaken flicka blir påkörd på en snöig väg. En flicka som försvann fyra månader tidigare. När Patrik Hedström och hans kollegor börjar nysta i försvinnandet, upptäcker de att det har försvunnit en hel del flickor i omgivningarna. Patriks fru Erica Falck arbetar med ett annat fall, som hon ska skriva en bok om. Händelserna vävs samman och ställs på sin spets när Erica till slut inser vad kvinnan hon intervjuar döljer.

Kim M. Kimselius

2015-06-04

Katarina Nord

2015-05-23

Tycker nog att detta var den bästa boken av Läckberg ( men var nog generösare med betygen förr om åren....) Katarina Ewerlöv gör en bra uppläsningvilket bidrar till upplevelsen. Men jag tycker det är bra flyt i boken, men jag tycker att historien om Anna är ovesäntlig för boken, den hade jag kunnat vara utan!

2015-05-07

Jag gillar Erica och hennes värld, men denna gång är mordmotiven fullständigt osannolika. Så mycket grymhet och ondska passar helt enkelt inte in i skärgårdsidyllen. Inget fel på berättartempot.

Carolina Bellenger

2015-05-02

Lättuggad mellanlitteratur!

Helena Rasmusson

2015-04-26

Spännande berättelse, men lite rörig. Slutet drog ner betyget.

Marita Ryen

2015-04-21

Blev positivt överraskad att boken var så spännande då jag hört en del negativt om den. Kanske lite väl extrem och otäck men ändå bra.

Peter Gänger

2015-04-06

Läckberg fortsätter med sina spännande deckare i Fjällbacka. Helt ok även om man så småningom om kan börja gissa sig till slutet. Katarina Ewerlöf är helt fantastisk som uppläsare!

Caroline Adolfsson

2015-04-01

Det är visserligen några år sedan jag läste hennes andra böcker, men jag har inte för mig att slutet verkar vara så "öppet" och det är jag lite besviken på. När det gäller deckare vill jag inte ha några lösa trådar när jag lägger ifrån mig boken. I övrigt var den väl som hennes böcker brukar vara men kanske något mer obehaglig - ingen mysdeckare precis.

Helén Lundström

2015-03-23

W O W!! Helt klart överlägset Camillas bästa bok någonsin. Jag blev helt tagen av offrens familjer, spänningen i händelserna och mörkret i berättelsen. Ska du läsa en enda bok av Läckberg så är det helt klart denna.

Nämen!! Spårade ur tycker jag. Överdriven. Plus för bra uppläsning.

Anneli Johansson

2015-03-10

Ingen bok jag rekommenderar främst med tänkte på det dåliga slutet. Jag hade förväntat mig mer!

Lejontämjaren tycker jag är en riktigt bra "comeback" för Läckberg, helt i stil med Tyskungen.
Jag tycker hon skriver väldigt spännande och de vardagliga saker personerna gör, är ibland lite roliga, speciellt Mellberg.
Okey många av hennes böcker följer en viss mall, som så många andra deckarförfattare, men en sak kan Läckberg och det är att underhålla.

Ulf Pettersson

2015-02-28

Spännande bok där det dröjde länge innan man förstod sambanden

Monica Brandts

2015-02-09

Som underhållare är hon skicklig. Men ett bestående minne lämnare det ju knappast. Slutet är ju riktigt dåligt.

2015-01-21

Tja, underhållande och spännande när det börjar dra ihop sig. Men slutet är rörigt och inte alldeles klockrent. För att inte säga icke trovärdigt. Hur kan man få ihop en så udda samling grymma, blodtörstiga människor?

My.loved.books

2015-01-18

Superspännande!! Ville att den Aldrig skulle ta slut!! Längtar till nästa bok!! :)

Lena Ohlsklint

2015-01-17

Den tar sig efter hand. Högsta betyg för att Läckberg håller läsaren i ovisshet och lyckas in i det sista att skaka om verkligheten. Man är aldrig säker även när man tror att man vet allt!

karin andersson

2015-01-16

Bästa boken av Läckberg

Bra skrivet men fy fan vilken svart historia om mänsklig ondska. Huga!

Maria Olofsson

2015-01-04

Lika fängslande, lättläst och jättebra som alla Läckbergs böcker! De korta stycke-indelningarna gör att man tänker "Jag ska bara läsa lite till...bara ett stycke till..." ;Man vill hela tiden läsa vidare för att se vad som händer! Gillar att det både är dåtid och nutid som vävs samman.
(Exemplaret jag läst har annat omslag än ovan, och det är ingen ljudbok.)

Jonna

2015-01-03

Mycket spännande och svår att lägga ifrån sig! Hoppas inte det tar 3 år till nästa bok kommer och att det kommer en till! :)

Josefin Andersson

2015-01-03

Inte hennes bästa, men Läckberg är alltid Läckberg. Spännande och läsvärd.

2015-01-01

Det här är Camilla Läckbergs nionde bok i serien om Patrik Hedström och Erica Falck i Fjällbacka. Jag har läst dom åtta tidigare också, och tyckt om dom alla. Här är en länk till den senaste, ?Änglamakerskan?.

Ja, jag tycker om Camilla Läckbergs böcker. Kanske inga fullpoängare, men klara fyror av femmor har alla hennes böcker varit. Lättlästa, trevliga, och spännande.

Tycker att den här boken, till nio tiondelar, till och med var bättre än dom tidigare. Men tyvärr så tyckte jag att slutet drog ner betyget lite. Så det blir en fyra i betyg till den här också.

Å

Åsa Sjögren

2014-12-29

Njae, inte ett av hennes bättre litterära alster, tyvärr, då jag verkligen gillade hennes tidigare böcker. Kvaliteten är nedåtgående, men med toyboy och lite blasé blir det kanske inte bättre än så här.

2014-12-28

Som vanligt med Läckberg så vet man precis vad man får. Medel som de flesta av hennes böcker överlag, språket, mordgåtan och relationerna.

Glada Gunvor

2014-12-22

Välskriven men tillhör inte hennes bästa böcker. Som vanligt en fantastisk uppläsning av Katarina Ewerlöf.

Evelina Persson

2014-12-22

En riktig bladvändare!

A H

2014-12-20

Boken flöt på bra i början. Kändes som en av de bättre. Men slutet... Ja, vad ska man säga....
Tog inspirationen slut???

2014-12-19

Det var längesedan jag läste något av Läckberg. Tänkte jag skulle ge henne en ny chans och denna var faktiskt inte så dum. Det kan också bero på att Katarina Ewerlöf är en super uppläsare.

Jennifer Tydén

2014-12-07

Absolut Camilla Läckbergs bästa bok. Såå spännande

Anders Öhlin

2014-11-24

Välskriven men inte min typ av bok.

2014-11-23

Av någon ganska så oklar anledning, har Camilla Läckberg blivit något av en deckarikon här i Sverige. Något som för mig är ganska svårt att förstå, särskilt eftersom alla hennes böcker är precis likadant skrivna. Troligtvis har det att göra med att de är alla pinsamt lättlästa, och det tar inte speciellt lång tid att ta sig igenom.

Eftersom hon inte skriver som varken Majgull Axelsson, Inger Frimansson eller Håkan Nesser blir språket lätt banalt och intrigerna ganska så förutsägbara och tråkiga. Har man läst en, har man läst allihop. Ändå är hon mångmiljonär och firad skribent. Är jag avundsjuk? Nej. Det kan jag inte direkt påstå. Men lite frustrerad, det finns så många bättre författare som aldrig får hälften av beröm som just, Camilla Läckberg.

Och alla dåliga författare som gått i hennes skola och envisas med samma tråkiga, förutsägbara, vänsterinriktade deckare om och om igen. Sofie Sarenbrant och Viveca Sten för att nämna några. Ibland undrar jag om det inte är Camilla själv som har skrivit de andras böcker. De är verkligen skrämmande lika!

Nej! Det finns så många skickliga kvinnliga kriminalförfattare i Sverige som i Norden. Inger Frimansson, Annika Bryn, Karin Fossum och Anne Holt- för att nämna några. Lägg era pengar på någon av dessa istället!

Jag tvingade mig igenom Lejontämjaren- och om en vecka har jag utan tvekan glömt bort det mesta!

Det är vad jag har att säga om den extremt överreklamerade Läckberg! Men smaken är ju som sagt, som baken!

2014-11-23

Lika bedrövligt dåligt som vanligt!