Kommer aldrig mer igen

Koppel, Hans

| 2011

GRYMT SPÄNNANDE THRILLER! Efter tre omtalade romaner har pseudonymen Hans Koppel skrivit en thriller av det otäckare slaget. Filmrättigheterna har redan sålts till produktionsbolaget bakom Millennium-filmerna. Mike Zetterberg bor med sin hustru Ylva och deras dotter i en villa strax utanför Helsingborg. En fredagskväll kommer inte Ylva hem som väntat efter jobbet. Först tänker Mike att hon tar ett glas vin med sina jobbarkompis men när hon fortfarande inte kommit hem nästa morgon blir Mike förbannad, hon är väl hos den där hon var otrogen med förra året men kunde väl åtminstone ringa!? Hela dagen går utan ett ljud från Ylva och så småningom inser Mike att någonting måste ha hänt henne. När han till slut anmäler sin hustru försvunnen riktas misstankarna snart mot honom själv. Vad ingen vet är att Ylva fortfarande är i livet, och hon befinner sig bara ett stenkast från sitt eget...

Christina Andersson

2017-12-12

Varken direkt dålig eller direkt bra. Ganska underhållande på ett enkelt vis.

Bokläsaren

2017-06-19

Denna bok fängslade mig från blad ett. En historia uppbyggd på spänning och ibland lite nagelbitning. Ett helt oväntat slut. Hittade den av en slump och visste inget om författarens andra böcker, men jag blev väldigt positiv.

Tomas Karlsson

2014-10-04

Väldigt spännande historia som förtjänar ett eget högt betyg mellan fyra och fem, men det lämnar ganska mycket tomrum när man inte ägnar karaktärerna så mycket utfyllnad, det är bara saker som händer i princip utan större fördjupning i personer. Sammantaget en trea, med lite mer engagemang kring personerna hade detta kunnat bli ett mästerverk.

2014-05-03

Den här boken har stått oläst länge i min hylla. Varför den har blivit stående vet jag inte, jag har hört mycket gott om den och även lite dåligt. Det brukar göra mig väldigt nyfiken. Nu är den i alla fall läst. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2014/05/kommer-aldrig-mer-igen-av-hans-koppel.html

E H

2014-04-24

Gillar storyn med detaljerad otäck handling. Dock kunde boken vara 50 sidor till för att bygga upp spänningsgraden ännu mer.
Både fysisk och psykisk ondska.

kniven .

2014-04-05

Otroligt platta och stereotypa karaktärer. Så förutsägbar handling. Helt sjukt att jag läste ut den. 1000 snark.

Katarina Johansson

2014-03-11

Grymt spännande och otäck med psykologi och relationer inbakade.

Bra skriven, en bok man inte vill släppa

Marita Ryen

2014-02-13

Mycket spännande bok, en riktig bladvändare. Tyvärr var den lite väl otäck/detaljrik ibland.

Anna Jensen

2013-08-09

Grym bok! På så många sätt! Spännande, man kan inte sluta läsa den. Sorglig. Underbar!

2013-06-08

Så löjlig intrig, för att inte tala om bokens poliser- pinsamt dåligt!

Emma Westberg

2013-04-03

Sjukt obehaglig bok att läsa. Hade varit bättre om mindre fokus lagts på våldtäktsscener och schockfaktorn, och mer på karaktärerna och storyn. Den hade helt klart potential.

Victoria Antonsson

2013-02-25

Hemsk och tragisk, men höll inte hela vägen, jag blev aldrig helt fängslad eller gripen.

Marianne Skoglund

2013-02-12

Uppläsningen är inte någon höjdare, och det tar lång tid innan historien griper mig, men mot slutet måste jag erkänna att jag blev nyfiken på hur det skulle gå. Den bakomliggande händelsen var alldeles för lätt att gissa.

Helena Almqvist

2012-12-04

Besvikelse!!! Framsidan ger inget av vad den är en tråkig och meningslös deckare som lika gärna kunde varit sann men när man ändå hittar på så kan man väl ta i lite?

Spännande, och det räcker långt!

Carina Olsson

2012-10-01

Nja, boken var hemsk och gripande men det fattas någonting och jag kan inte riktigt sätta fingert på vad.
En svag 3:a i betyg

Sussie S

2012-09-20

Lättläst och gripande men mycket fattades.
Hoppet mellan upproret till att det hade gått nästan 1 år och hon hade gett upp kändes mest som om författaren hade tröttnat på storyn på nåt vis?

Heidi T

2012-08-27

Seg, ingen av karaktärerna fångade mig. Not my cup of tea!

Helén Lundström

2012-08-11

En spännande och gripande bok men jag känner ända att det är något litet som fattas.

Sara Nilsson

2012-08-06

Lättläst sommarbok!

Karin Lundberg

2012-06-03

Min första och sista av Hans Koppel. Den här boken gav mig ingenting.

Anna-Karin L

2012-05-12

En svag trea. Den gick visserligen fort att läsa, men den var obehaglig och gjorde ibland stora hopp i tiden, vilket inte helt framgick.

Hanna Bragberg

2012-05-02

Vansinnigt onödigt att dottern skulle vara med på slutet, vad tillförde det?! Ungefär som att ta död på Prim i Revolt, helt meningslöst. Nog för att jag sträckläste denna historia, men jag tycker att det blev ett glapp mellan att tjejen letade rymningsmöjligheter till att hon fullständigt anpassat sig. Vad hände däremellan, var det inte det som föreläsaren i början skulle försöka förklara i sin Powerpoint? Nu blev det väldigt svartvitt, tyckte jag.

Maria Lindén

2012-04-21

Oj oj oj så spännande! Riktigt obehaglig och otroligt bra skriven. Allt var så väl uppbyggt och jag ville inte lägga den ifrån mig. En av årets bästa hittills helt klart!

Åse Bandling

2012-03-18

Njaää, 2,5 !!!!

Kenneth Olausson

2012-03-13

En bok av Hans Koppel "kommer aldrig mer igen" i mina händer. Jag lovar och svär.

Jösses va spännande, jag sträck-lyssnade.Toppbetyg förstås.

Gunilla Jönsson

2012-01-30

Tyckte den var bra, men jag hade önskat starkare personporträtt. Vissa karaktärer tittade bara in och ut och det tog ett tag att förstå varför. kul med handling i Skåne.

Maria Svedman

2012-01-23

Spännande från första till sista sidan. Ville aldrig sluta läsa!

Maria Vikman

2012-01-20

Så spännande! Gick inte att lägga ifrån sig!

Ann Simonsson

2012-01-17

Lättläst,spännande. En hemsk historia.

Marie Hvall

2012-01-15

Tråkigt och förutsägbart

2011-12-13

Kul upplägg men riktigt hemsk historia. Ett minus för att poliserna i boken är orealistiskt inkompetenta. Själva idén känns ganska fräsch men bakgrundsstoryn lite uttjatad.

Maria Johnson

2011-11-06

Sträckläste den. Bra intrig och ett inte helt väntat slut.

Nää denna bok gillade jag inte alls & som BT trodde så fick den bara en 1a av mig.. =(

Rasmusmatte .

2011-07-06

Så spännande!! kunde nästan inte släppa boken.Måste hitta fler böcker av Hans Koppel.

eva lundgren

2011-06-06

Det kan bero på Per Ragnars uppläsning, men det här funkade inte för mig...

Sofie Petersson

2011-06-05

Spännande och skickligt uppbygd!

2011-06-04

Den här tyckte jag om! Spännande och oförutsägbar. Per Ragnar gör ett bra jobb som uppläsare.

Erica B

2011-04-19

Denna bok kunde jag bara inte lägga ifrån mig. Det var länge sen jag upplevde det faktiskt! riktigt ruggig historia där man bara måste veta hur det går.
Handlar om Ylva som försvinner spårlöst en dag, på väg hem från jobbet. Dagar blir månader som blir år och familjen försöker leva vidare utan henne.

FranZone c”,)

2011-04-19

Saw-likt obehaglig med högt tempo...

Bea Skiöld

2011-04-06

En ganska grov thriller som tyvärr inte griper tag ordentligt. Bra början, verkar lovande men efter hand lite långtråkig och jag saknade oväntade vändningar.

2011-04-03

Det här var en otroligt bra thriller/deckare/kriminalroman. Helt klart en av dom bästa på mycket länge. Riktigt hemsk var den, så den är definitivt ingenting för känsliga. Men själv så gillar jag mycket otäcka och läskiga böcker.

Den var absolut inte förutsägbar, och spännande var den från första till sista sidan. Jag kan verkligen rekommendera boken till alla som gillar den här typen av böcker. Och jag hoppas på att författaren skriver fler och liknande böcker.

( Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bim.blogg.se/category/bokrecensioner.html )

Pia Stendahl

2011-03-22

Koppels Kommer aldrig mer igen är en väldigt obehaglig och otäck bok. En psykologisk thriller där spänningen börjar redan på första sidan. En riktig bladvändare med andra ord.

Boken känns välskriven och jag gilar det lite råa, avskalade språk Koppel använder i boken. Det passar precis.

Skildringen av huvudkaraktärerna är riktigt bra. Framför allt skildringen av den mångfasseterade Mike. Vi får i boken ta del av både Ylvas och Mikes synvinkel.

Boken har ett lite annorlunda upplägg som jag gillar. Upplägget bygger på nio steg en förövare använder för att kuva sitt offer.

1.Förflyttning, social isolering, 2. Breaking in violence, 3. Svält, 4. Våld, hot om våld, 5. Förminskning, 6. Skuld, 7. Vänlighet, förmåner, 8. Blockering av jaget, 9. Den utsiktslösa framtiden

Boken sticker inte ut direkt men den är en spännande och lättläst psykologisk thriller som levererar det man förväntar sig, spänning och underhållning för stunden.

www.bokbrus.se kan du hitta fler ljudboksrecensioner.
/Pia

Skulle kunna vara en bra bok men det var som aldrig att den kom igång...

Lina Forss

2011-03-02

Skönt läskig sadism i villaidyllen, så nära jag kommer att läsa Misery Lit och känna puh, så där vill jag INTE ha det. Gillar manligt perspektiv på tillvaron och Koppels humor, väldigt engelsk återhållen.

Tarja Ahlgrén

2011-02-27

Sicket skräp! Jag gillade Hans Koppel/Petter LIdbäcks roman Vi i villa som kom 2009 men det här - nej, nej, nej. Här finns ingenting som är bra läsning. Att boken kanske blir film är lättare att förstå, det sadistiska våldet kan ta sig på filmduken. Men det blir i så fall i någon annans händer, inte i LIdbäck/Koppels.
Så spara pengarna - köp inte den här boken!