Jagad av lögnen

Roberts, Nora

| 1905

Hon älskar att leva nära faran, att utsätta sig för farliga risker är att leva som mest intensivt enligt Rowan. Men för ett år sedan övergick faran till ond bråd död. Hennes partner Jim dog under en skogsbrand som de tillsammans skulle släcka.Så snart Rowan blev vuxen har hon varit brandman. Hon bekämpar skogsbränder i de farliga bergskedjorna i Montana. Kanske inte ett sådant konstigt val. Hon har alltid varit sin pappas dotter, de två har levt ensamma och han är traktens brandchef. Men nu sörjer hon sin partner och gode vän Jims död. Hon plågas av insikten att hon kanske hade kunnat rädda honom. Det blir inte bättre av att någon i hennes närhet anser att Rowan är skyldig till Jims död, en person som inget hellre vill än att hämnas?Smart och kvickt kastas du rakt in i den spännande handlingen. Du får följa den modiga Rowan som gör allt för att bekämpa den lögn hon utsatts för. Nora...

Terese Johansson

2019-07-10

Hade lite svårt för Rowan bitvis. Hon kändes självisk och förbannad utan anledning. Hon tyckte inte om att hennes pappa träffade en ny kvinna som gjorde honom lycklig, hon betedde sig som en bortskämd snorunge.

Dessutom blev hon förbannad på folk som bara ville henne väl och när hon var förbannad på nåt tog hon ut det på helt fel person.

Hade karaktären varit mer sympatisk och trevlig hade jag kanske tyckt bättre om boken som i övrigt är helt okej. Jag tyckte det var lite för mycket detaljer om hur det jobbade med eldarna och deras framfart, det hade kunnat kortas ner.

Malin Bredenberg

2014-05-31

En av Nora Roberts sämre böcker. Jag upplevde det som om den aldrig riktigt kom igång.

Lars Bruman

2013-12-29

Spännande, underbar, fängslande

Sussie S

2013-10-11

De tidigare kommentarerna tyder på att folk inte har gillat boken, men jag sträckläste den. Dock är det bara min 2:a bok av Nora Roberts och jag störde mig litegrann på att huvudpersonen i denna boken och i den förra jag läste beskrevs precis likadant... det fick mig att undra om alla hennes huvudpersoner beskrivs så.
Hur som helst så var det roande läsning för mig.

Annione H

2013-03-02

vad hände här? Ett bottennapp i Nora Roberts sjön.

Frida Simonsson

2012-12-29

Tramsig romantik, skämskudde när man läser!

Iris Eriksson

2012-11-14

Skitbra. man undrade verklgien hela tiden vem som var gärningsmannen, jag tänkte en gång att "det kanske är han" men det verkade verkligen inte som om det var så, och när det sedan visade sig att det verkligen VAR så.. ja, då blev jag frustrerad på mig själv för att jag inte fattade. Så en spännande och frustrerande bok!

Pia Stendahl

2012-05-16

Nora Roberts spänningsromaner brukar förmedla huvudkaraktärens stora passion för sitt yrke. Detta brukar förmedlas med stor inlevelse och smittande entusiasm. Tyvärr saknas detta delvis i "Jagad av lögnen". Fokus ligger istället på romantiken, vilket också en en given ingrediens i Roberts böcker.

Boken ändå rätt så spännande. Givetvis vill jag veta vem det är som mördat Jims flickvän och visst vill jag veta hur det ska gå för Rowan.

www.bokbrus.se finns fler ljudboksrecensioner.

Kjell Ram

2012-04-23

Jag blir extremt provocerad av hur dålig den här boken är. Och hon har sålt 400 miljoner böcker. Märkligt...Efter en fjärdedel av boken fick jag nog. Till råga på allt var det en dålig översättning. Fy17...

Nora Roberts böcker är lite väl förutsägbara ibland, detta var en sådan. Först trodde jag att jag läst den innan, jag kände igen lite. Men nej då var det denna http://miaeggimann2.blogspot.se/2011/09/nora-roberts-mordande-hetta-ljudbok.html jag tänkte på. Detta är inte en av hennes bättre böcker och så var den alldeles för lång 16 timmar lyssning kunde lätt kortas ner