Inte riktigt enligt plan

Rudberg, Denise

| 2014

Paula ska bli välgörenhetsarbetare, eller möjligen lärare. Hon har inte riktigt bestämt sig än men eftersom hon närmar sig 40 börjar det bli dags att sluta leva på pappas pengar. Tom är en brottmålsadvokat som förgäves försöker få omvärlden att glömma att han har ett förflutet som barnstjärna. På ett storslaget bröllop träffas Paula och Tom för första gången och det uppstår en omisskännlig kemi mellan dem. Problemet är att det är Paulas bröllop - och att brudgummen är Toms studentkamrat. Förutsättningarna för en eventuell kärleksrelation är alltså usla. Och ödet ser till att göra oddsen ännu sämre. Men trots det har både Tom och Paula svårt att släppa tanken på varandra. Under ett ovanligt händelserikt år får vi följa deras historia från varsitt håll - vartannat kapitel är skrivet ur Paulas perspektiv och vartannat ur Toms. Inte riktigt enligt plan är en gripande och underhållande...

Sofie Adolfsson

2020-02-19

Jag tyckte inte det fanns något riktigt djup i boken. Man hann inte riktigt lära känna karaktärerna och de snuddade bara vid sådant som hade varit intressant att följa upp. Den var dock väldigt lättläst och jag tog mig igenom den väldigt enkelt.

2019-08-22

Den här läsupplevelsen kändes ganska ojämn för min del. Jag har överlag svårt att relatera till människorna i boken, det känns lite som att konstant tvingas hänga med snobbar utan självinsikt. Det känns som att författarna försöker lyfta fram huvudkaraktärerna som mer humana och reflekterande än de övriga beskrivna men det faller i sådana fall platt. Det är märken hit och dit och inblickar i avundsjuka och längtan efter lyxliv. Kanske är det meningen mer som nutidsporträtt men jag upplever det tröttsamt och ganska ogenomtänkt. Men under stunder kände jag mig ändå rätt engagerad i hur allt skulle gå och därför blir betyget en trea.

Isabelle Jonsson

2019-04-04

Bra

Malin Magnander

2018-07-23

Louise Olsson

2016-08-02

Lätt att räkna ut hur den skulle sluta. Lite tråkigt också emellanåt.

Madeleine Larsson

2016-06-11

Ganska tråkig då den är väldigt rakt på. Med andra ord, dåligt skriven. Fastnar inte för berättandet i boken.

Maria Olofsson

2015-09-01

Kändes inte som en Denise Rudberg-bok. Inte heller lika bra som annat jag läst av henne.

Nina Gustafsson

2015-08-30

Förutsägbar och väldigt lättsmält. Inget bestående intryck.

Pernilla Nilsson

2015-07-25

Möjligtvis för slöläsning på stranden, då man bara vill ha något lättläst.. Annars nej, det finns så många bättre böcker.

Åse Bandling

2015-05-04

Kan sträcka mig till 1,5!!!

A H

2015-01-23

Väldigt förutsägbar, lättläst.
Ok att döda tid med. Ingen djupare litteratur.

Marie Straume

2014-12-12

Så dålig bok. Blev bara arg när jag läste den och det här var absolut sista boken jag kommer läsa av Denice. Tråkig, slarvigt skriven med stora hopp i historien, ytlig, etcetc...

Pernilla Engström

2014-10-27

Denise Rudberg är sig lik. En lättläst bok som var trevlig att läsa. En riktigt feelgoodbok bok.

Annica M

2014-10-15

Väldigt förutsägbar.

Kickie Boman

2014-07-19

Förutsägbar men underhållande att lyssna på.

2014-06-30

Förstår inte varför jag fortsätter ge mig på böcker av Denise när jag så uppenbart inte gillar dem. Ingenting för mig. Det enda positiva är uppdelningen av kapitlen. Varannat hon och varannat han.

2014-06-05

Jag har läst alla böcker som Denise Rudberg har skrivit. Både hennes ?chick lit?-böcker, hennes ungdomsböcker, och hennes ?elegant crime?-böcker. Och jag har tyckt om dom alla. Hon skriver på ett lättsamt och underhållande sätt. Kanske inga böcker som man minns, men ett bra nöje för stunden.

Den här boken har hon skrivit tillsammans med Hugo Rehnberg, men jag märkte nog inte någon större skillnad mot hennes tidigare böcker. Den känns ungefär som hennes tidigare chick lit-böcker.

Vartannat kapitel är skrivit ur den kvinnliga huvudpersonens perspektiv, och vartannat ur den manligas. Så möjligtvis att dom har skrivit vartannat kapitel kanske.

Boken är lättsam, snabbläst, smårolig, igenkännande, och mycket förutsägbar. Men jag tyckte om den. Skön underhållning för några få timmar. Så gillar ni den här typen av litteratur, så kan jag varmt rekommendera den.

Jag kan tänka mig att boken kommer att få dåliga recensioner av ?riktiga recensenter?, men att många läsare kommer att älska den.