Härifrån till verkligheten

Rydinger, Eva

| 2016

Den heta sommaren går in i augusti. Medan Marianne kör hemåt över den skånska slätten, vänder dotterns plan tillbaka mot Stockholm. Semestern är slut och Marianne kan pusta ut. Nu stundas äntligen egentid och den vardag hon lärt sig att älska. I Stockholm landar Karin och våndas inför hösten. Författardrömmarna rasar in på förlaget och i hjärtat skaver hemligheten om makens bortgång. Men en tanke har börjat ta form kring mammans sjuttiofemårsdag. Ett övertagande av hennes skånelänga kan vara chansen till den nystart hon så väl behöver. Så öppnar Marianne dörren för en rörmokare. Hon hamnar i ett tvärdrag av känslor och tankar. Bor hon egentligen i sin dotters barndomshem eller bor hon i sitt eget vuxenhem? Varför hade hon aldrig valt, utan bara låtit saker ske? När födelsedagen kommer har både mor och dotter med sig överraskningar till festen. RECENSIONER: Eva Rydinger skriver vardagsnära...

Acke Andersson

2017-08-06

Fantastisk!

Pia Gummesson

2016-11-09

Tack för en fin bok!En bok med det "lilla extra"som jag varmt rekommenderar till alla som vill vara med om en unik känsla av bra författarskap och en handling som är lite utöver det vanliga i bokvärlden!

2016-09-23

Karin är besatt av sin sorg efter maken. Även efter sin far som dog för 15 år sedan. Till en början retar jag mig på henne och hennes "trakasserier" mot modern, sonen som ska med till graven var o varannan vecka. Men så småningom ändrar boken karaktär. En känslofylld bok om försoning och kärlek. Mycket bra!

2016-07-17

En mycket bra och gripande roman om en äldre kvinna och hennes medelålders dotter.

Boken handlar om generationsproblem, relationer, sorg, och livsval. Och rätten till kärlek, oavsett ålder.

Lättläst och välskriven är boken. Bra karaktärer, både dom två huvudpersonerna, och flera andra personer runt dom.

Rekommenderas varmt.

Starkt, gripande och vackert!!!