Gurun i Pomonadalen

Bergstrand, Mikael

| 2015

Efter vännen Yogis storslagna indiska bröllop återvänder Göran Borg till Sverige. Han är arbetslös, förhållandet knakar i fogarna och han dricker för mycket. Men så dyker Yogi upp i Sverige och tillsammans beger de sig till Pomonadalen på Österlen. Där blir Yogi mycket populär tack vare sitt stora hjärta och öppna sinne. Huset fylls av allehanda sökare och den lokala tidningen skriver uppskattande om den karismatiske indiske gurun. Men det är inte alla i trakten som gillar det främmande. Gurun i Pomonadalen är den tredje och sista fristående delen i Mikael Bergstrands populära Indiensvit. En roman om svenska underligheter, sökandet efter sitt rätta jag och förmågan att älska både sig själv och andra, skriven med...

Helt okej, men sämre än de två tidigare. Trevligt med miljöer man känner igen. Mysiga personer, men lite spretig berättelse!

Jan Banan

2021-07-16

Ett bra slut på Bergstrands trevliga Indien-trilogi.

Ann Simonsson

2017-02-08

Feel good serie. Ettan och tvåan bäst men så klart jag vill ha en fortsättning.

Kerstin Wedin

2015-11-29

Som fd malmöbo är det extra roligt att läsa Mikael Bergstrands triologi eftersom jag vet exakt var i stan han befinner sig.

Lotta Lettenström

2015-10-18

Den är ok men inte så bra som de två första!

Ma Coon

2015-09-28

Mysig, varm, underhållande och med många kloka ord!

Marita Ryen

2015-08-11

Bok nr 3 om Göran Borg och Yogi. Tycker mycket om dessa charmiga feelgood böcker.