Grenar av gift

Kelly, Erin

| 2012

Efter allt jag redan har offrat och allt hemskt jag redan har gjort för min familj kan jag bara gå vidare. Ingen vet hur det kommer att gå för oss. Jag är rädd, men jag känner mig stark. Jag har styrkan hos en kvinna som har allt att förlora. London 1997. Toppstudenten Karen möter den bohemiska och glamourösa Biba och blir som förtrollad. Hon flyttar snart in i det förfallna huset som Biba och hennes bror Rex delar och sugs in i deras värld med vin, fester och brutna tabun. Det blir en underbar sommar. Men alla somrar har ett slut och i slutet av den här sommaren är två personer döda. Tio år senare har Karens sommar hunnit ifatt henne. När hon och nioåriga dottern Alice hämtar Rex från fängelset där han tillbringat de tio senaste åren är hon beredd att göra vad som helst för att hålla ihop familjen.

2017-07-18

Klar fyra med plus; mycket bra! Inte någon vanlig deckare utan mer psykologiskt drama spetsat med mord. Riktigt läsvärd med fina karaktärer och en handling som slingrar sig fram till det högst oväntade. Erin Kelly är också författaren bakom den utmärkta TV-serien Broadchurch.

Per Harbeck

2015-12-18

Bra debut med ett hyggligt driv i berättelsen. Huvudpersonen Karen fattar man direkt tycke för och hennes spännande relation till Rex. Men sen tycker jag att man aldrig får något grepp om Rex struliga lillasyster Biba, hon blir bara en ytlig och konstig figur.

Imponerande debut! Välskriven och med ett driv framåt.
Ser fram emot kommande alster av Erik Kelly; ett namn vi kommer att få höra talas om.

Michaela Schuller

2012-09-08