Ge aldrig upp

Alonzo, Michael

| 2007

I Ge aldrig uppberättar Michael Alonzo, den förre sångaren i kultpunkbandet KSMB samt Stockholms negrer, sin egen historia. Det är berättelsen om hur han lever med en kvinna som utåt sätt är kärleksfull och god, men som inom hemmets väggar snart visar sig vara en djävul - en kvinna som slår och misshandlar sin man. När hon senare väntar parets barn bestämmer hon sig dessutom för att hon inte vill ha Michael som far, varpå hon kidnappar pojken och försvinner.Naket och självutlämnade berättar Michael Alonzo om hur han av sonens mamma blir fråntagen rätten att träffa sin son. Och vi får därefter följa den svåra kampen för att få honom åter.Ge aldrig upp är en gripande skildring av den starka kärleken mellan en far och hans son. En bok som inte lämnar någon oberörd.

Lina Forss

2014-04-28

VIKTIG!!!!!

malin karlsson

2012-06-04

Så otroligt fint att läsa en bok där en pappa skrivit....... Mycket bra

Erica Berglund

2012-04-05

Handlar om pappors rätt till sina barn, ett så otroligt viktigt ämne!!!

Ruth Lezz

2011-05-24

Socialsekrekterare, förskolelärare och advokater borde alla ha något att hämta i denna angelägna bok.

Jerry Olsson

2009-08-27

Michael Alonzo har skrivit en bok med namnet Ge aldrig upp som handlar om hans kamp för att kunna få träffa sin son Marino.

Boken är baserad på dagboksanteckningar och beskriver en värld som det sällan berättas om. En värld där mamman är den som slåss, är aggressiv och gör allt för att sabotera umgänget mellan far och son. Kan inte hon styra och bestämma så ska hon förstöra och härska med myndigheter som per automatik tror på allt hon säger och gör.

Läs hela min recension här:

Linda Lindblom

2009-08-14

En otroligt vacker och ärlig bok om en pappas kamp om rättigheten till hans son. Här ser man en annan sida av jämlikhet, papporna som idag vägras träffa sina barn har tyvärr inte mycket att säga till om.