Födelsedagen

Sarenbrant, Sofie

| 2023

Driven spänning av nya författarduon Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt.Sången tystnar tvärt när dörren till födelsedagsbarnets rum öppnas. Sängen är tom och fönstret står på glänt. Polisen kallas till huset och en sökinsats påbörjas. Stämningen mellan exfrun, pappan och styvmamman eskalerar. Alla tre har något att vinna på att röja sjuåriga Samuel ur vägen. Och det visar sig snabbt att deras historier inte går ihop. Vad har egentligen hänt pojken??Födelsedagen? är första delen i en ny spänningsserie av Sofie Sarenbrant och Carina Bergfeldt. Boken utspelar sig under tjugofyra intensiva timmar och är en angelägen bladvändare av riktigt hög kvalitet.

Lättläst och bitvis spännande. Klassad som deckare, men jag tycker att den är lite "pladdrig". Mycket mer fokus på relationer och känslor än själva brottet. Fick en svag fyra av mig.

Lättläst och spännande, dock snabbt bortglömd igen. Men medan jag läste var den svår att lägga undan. Svag fyra.

Susanne Melin

2024-01-16

Hade höga förväntningar om denna men inte alls i min smak..

Jan-Olof Pettersson

2024-01-11

Lite platt handling

Esther Rooth

2024-01-11

Tyvärr besviken.

Bokdjungeln

2023-12-22

En förälders värsta mardröm, att ens barn ska försvinna. Jag tycker utifrån berättelsen att boken börjar bra. Sen planar den ut litegrann. Vad jag dock uppskattar med boken är att den innehåller flera delar som gör att jag får klura lite innan jag lyckas lösa gåtan.
Spännande med flera karaktärer som känns egoistiska. Journalisten i handlingen är den jag uppskattade mest. Synd att hon inte hade huvudrollen.
Jag tycker att detta var en helt ok bok. Jag hoppas dock på mer i nästa.

Mikael Dahlgren

2023-12-10

Helt okej

Pia Gummesson

2023-10-31

Mycket läsvärd ,spännande.

Sophie H

2023-10-28

En bra och välskriven bok med mycket spänning. Blev några härliga höstkvällar med denna bok.

Monica Bäckelin

2023-10-05

Spännande, underhållande och välskriven. Betyg 3,5 läser gärna nästa.

2023-09-18

Betyg: 4 av 5 - 📚 - Jag tror att jag har läst alla böcker som både Carina Bergfeldt och Sofie Sarenbrant har skrivit var för sig. Och jag har tyckt om dom allihopa. Nu har dom för första gången skrivit en bok tillsammans, och som jag har förstått det så ska det bli fler böcker i en serie, där den här boken är första boken. Och jag ser fram emot att följa den serien, eftersom jag tyckte att den här boken, Födelsedagen, var riktigt bra. Den var välskriven, lättläst, oförutsägbar, och spännande. Och jag kan absolut rekommendera boken. Jag lyssnade på boken, som var bra inläst av Gunilla Leining.