En kvinnas hjärta

Sjödin, Agneta

| 2012

Vad gör man när hela tillvaron rasar? David gör slut via ett sms och Marias hjärta krossas. Drömmen om den stora kärleken är borta, och än en gång är hon ensam och olycklig.Varför blir det så här? frågar hon sig. Varför älskar hon män som inte tror på kärleken och som aldrig vågar blotta sitt innersta?Maria tvingas söka svaren djupt inom sig. Hon möter sin kloke vägledare, som tidigare hjälpt henne på livets väg. Han menar att Maria har glömt det hon lärde sig under pilgrimsresan till Santiago de Compostela och att det är dags för en ny utmaning.Allt faller på plats, och utan att Maria riktigt vet hur det gick till befinner hon sig i New York. I tre månader ska hon leva i den pulserande storstaden och vara uppmärksam på vad livet visar henne. Vistelsen blir omtumlande och fylld av upplevelser. Hon möter människor som hjälper henne känna stolthet och styrka. ?Lär dig vänta utan att...

Lina Zackrisson

2014-08-06

Mycket visdom bakom det tillsynes banala livet. Om du gillar det aningen andliga....

Amelie Adrielsson

2014-02-10

Känns som att Agneta fått frågan om en uppföljare lite för många gånger och till slut känt sig tvungen att skriva den.
Besviken!

Paula Henriksson

2013-05-15

En jättebra bok

Caroline Karlsson

2013-01-23

En okej historia med fint budskap

Maria Jönsson

2012-12-26

Banalt, naivt och flummigt. Rekommenderas inte.

Ciccis bokblogg

2012-10-28

Den här boken börjar som en riktigt dålig kärleksroman, tyvärr, och därför tog det mig oerhört lång tid att komma igång med boken. Det är först när jag läst halva boken som jag verkligen kommer in i läsningen. Jag har alltid älskat Agneta Sjödins böcker för hon skriver med sådan värme. Det känns att hon skriver utifrån sitt hjärta och det gillar jag. Den här gången har det kanske blivit lite för mycket från hennes eget hjärta, vad vet jag?
Tack vare att det är så mycket fokus på Marias dåliga mående så drar det ner betyget på boken, för hur länge orkar man läsa om hur någon börjar gråta varje gång hon tänker på en man. Men nu efter jag har läst boken så upptäcker jag att det finns så mycket bra med den men som sagt för mycket bryta ihop, gråta, hulka, tycka synd om sig själv m.m.

Åse Bandling

2012-10-14

Har inte läst något av A Sjödin förut, gillar den här, positiv överraskning.

Sylvia Carlhammar

2012-09-07

En favorit som jag tror kommer att dröja sig kvar långt efter jag läst ut den.

Madeleine Moberg

2012-08-29

Började läsa boken på bussen igår och kunde inte slita mig. I morse när jag skulle söka efter den låg sonen på gräsmattan och nu kan inte han släppa taget. Hur ska det gå? Vem av oss hinner först läsa färdig?:D En genuin, äkta och välskriven bok av en kvinna som berör hjärtan. En skönlitterär bok som på samma gång upplyser och tipsar om vad som är viktigt för oss var och en. Rekommenderas varmt och innerligt.

Kristina Simar

2012-08-28

Oh, vad jag tycker om Agneta Sjödins böcker. De är välskrivna men ändå lättlästa och de innehåller många budskap som jag tar till mig. Tillexempel vad man bör tänka på när det gäller sitt välmående och att man bör tänka på vad man vill med sitt liv. Om vilken betydelse kärlek och vänskap har. Jag har lärt mig mycket hur jag ska tänka och bemöta andra människor i olika situationer. Berättelsen är väl detaljerad och gestaltad. Agneta Sjödins böcker handlar ju ofta om att söka efter meningen med livet och hur man hela tiden växer som människa och så gör också denna roman. En viktig bok att läsa som jag rekommenderar till de som är en sökare eller de som hittat sin plats i livet, för att se om det stämmer med Agnetas budskap. Ja, för alla andra också som är intresserade av de ämnen Agneta Sjödin tar upp.