Drakens ögon

King, Stephen

| 1988

Nicklas Björk

2022-04-02

Lättläst fantasy som bevisar Kings bredd som författare, dvs han kan mer än att skriva renodlat skräck. I DRAKENS ÖGON lyckas han hitta en perfekt balans för sin publik, då både barn (tonåringar) som vuxna kan njuta av Kings saga (som han först berättade för sin dotter och som sedan blev en bok).

DRAKENS ÖGON får mina varmaste rekommendationer, speciellt om du vill läsa något som är både enkelt och inte alltför tjock i sin storlek.

Magnus Johansson

2016-07-30

En kingskt skruvad saga med en rätt konventionell story. Genom några riktigt bra och spännande avsnitt förtjänar den ändå ett högt betyg.

Jag läste denna på Svenska och det jag kan säga om boken är att den var mycket bra =)

Lotta Berling

2012-06-24

Ur en recension skriven när jag gick i sjunde klass 1990/91: Boken är väldigt lätt att läsa. Man riktigt slukar den. Speciellt i slutet är det svårt att lägga den ifrån sig, för då är den så himla spännande. Det är lite annorlunda med en vuxenbok skriven som en saga, men det är verkligen en mycket bra bok.

Johanna Jigström

2012-01-05

Läst den på svenska.

Klara Antonsson

2011-11-13

En av Stephen Kings bästa!

Ann Carlsson

2011-10-30

Den här boken är en vuxensaga som jag sträckläste när jag var yngre! Den var spännande och otäck men ack så underbart bra!! Skall läsa om den snart om jag hittar den!!! Har ni inte läst den men älskar King - Läs den!

Jenny Li

2010-08-17

Drakens ögon är en ren historisk fantasysaga - och den känns rätt barnslig. Idag verkar King ha hittat sin nisch i det som kallas "urban fantasy" där vår vanliga, moderna värld blandas med fantasyvärlden - men sedvanliga historiska riddarmiljön funkade inget vidare för King, tycker jag.

Freddy K

2010-07-13

Lite smal berättelse som dessutom är rätt förutsägbar och tom på överraskningar. Men King skriver bra som vanligt och det är en mysig bok. Vill man dessutom bredda sina kunskaper om Randal Flagg är det ett måste ;)

Madelene Helgesson

2009-09-09

Inte Kings bästa, men helt klart en läsvärd och "gullig" historia.