Donatorn

Koontz, Dean

| 2011

Den 34-årige Internet-entreprenören Ryan Perry verkade ha lagt världen för sina fötter. Ända tills de första symptomen började komma från ingenstans. Inom loppet av ett par dagar diagnostiseras han med en obotlig hjärtmuskelsjukdom och hamnar på en väntelista för en hjärttransplantation: det är hans sista hopp och det blir mindre och mindre för varje dag. Ryan är på väg att förlora allt sin hälsa, sin flickvän Samantha och sitt liv. Ett år senare mår Ryan bättre än någonsin. Affärerna går bra och han hoppas på en återförening med Samantha. Då börjar plötsligt anonyma gåvor dyka upp. Först en låda med godishjärtan och sedan ett hjärtformat smycke. Men läskigast av allt, en video från en hjärtoperation och ett skrämmande meddelande: Ditt hjärta tillhör mig. På ett ögonblick har det medicinska miraklet som gav Ryan en andra chans i livet förvandlats till en fruktansvärd mardröm. Ryan blir förföljd...

2013-09-07

Första gången jag stötte på Koontz var någon gång i början av 80-talet och man kan nog kalla det för kärlek vid första ögonkastet. Sedan dess har det blivit många Koontz-böcker, varav en del har varit lysande och andra inte fullt så bra. Något jag emellertid alltid varit säker på är att de är spännande, underhållande och läsvärda. Detta får jag kanske revidera efter den här boken. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2013/09/donatorn-av-dean-koontz.html

Gabriella Plånborg

2012-05-13

Speciell och galen! Blev faktiskt lite rädd själv när jag läste de läskigare delarna. :D

2011-04-21

Jag har alltid gillat Dean Koontz böcker, ända sedan jag läste boken "Viskningar" för ungefär trettio år sedan. Det var mer skräck och övernaturligt i hans böcker förr. Och nu är det i stället mer kriminalromansaktigt och även en hel del humor i. Jag tycker att båda stilarna är bra. Det här var min fyrtioförsta bok av honom. (Endast Stephen King har jag fler böcker av: sextio stycken).

Den här boken, "Donatorn", var bra, lättläst, spännande, rolig, och inte förutsägbar. Jag gillade storyn, och det finns en hel del tänkvärt i den.

( Läs gärna alla mina bokrecensioner i min blogg, Bims Blogg - http://bim.blogg.se/category/bokrecensioner.html )