Död och begraven

Booth, Stephen

| 2012

Närmare döden än någonsin förr Så nära döden har kriminalinspektör Ben Cooper aldrig tidigare varit som i den nya, tolfte boken om honom och kollegan Diane Fry. Krypande spänning, smart intrig och trovärdiga karaktärer ? Död och begraven är en kriminalgåta av bästa engelska snitt, med Peak Districts dramatiska landskap och idylliska byar som fantasieggande inramning. Fruktansvärda bränder härjar i det natursköna hedlandskapet. Hundratals brandmän och skogvaktare kämpar för att hindra lågorna att nå fram till det avlägsna värdshuset som en gång var ett berömt utflyktsmål men nu står övergivet och igenbommat. Ben Cooper och de andra poliserna i Edendale söker desperat svaret på frågan vem eller vad som ligger bakom de slumpartade bränder som förstört stora hedområden. Då görs mystiska fynd bland de förkolnade rester som elden lämnat efter sig. Det hela tycks vara ett ärende för...

2016-12-10

Tolfte delen om Cooper och Fry är utläst och nu börjar jag närma mig slutet på riktigt. Endast en bok kvar oläst i hyllan och den borde vara bra, för denna var det inte. Jag börjar allvarligt misstänka att Stephen Booth är en varannanboksförfattare. Läs mer på http://bokslut.blogspot.se/2016/12/dod-och-begraven-av-stephen-booth.html

2015-06-10

Ännu en bra i Cooper/Fry-serien som dessutom slutar på ett sätt att jag genast måste kasta mig över nästa.

Den här boken var helt okej

Samuel Karlsson

2013-11-09

En ganska alldaglig deckare i mängden men klart läsvärd. Det är väl det som imponerar att man kan skriva en bok utan att ta till överdrifter och ändå fånga läsaren.

Man kan lita på Stephen Booth, böckerna brukar vara läsvärda, så även denna.

Marita Ryen

2012-11-27

Bok nr 12 om kriminalinspektör Ben Cooper. Mysig bok men ingen bladvändare.

Anette Junebjörk

2012-11-19

En av Booths bästa böcker hittills. Han fångar stämningar och personer så exakt på pricken att man nästan känner dem.
Intrigen den här gången var lite invecklad och det gjorde att boken höjde sig. Det gäller att vara på hugget och följa med i handlingen för att tillgodogöra sig boken.
Men jag gillar inte Fry...... :(